Van Sacramento naar Carmel by the Sea - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Van Sacramento naar Carmel by the Sea - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Van Sacramento naar Carmel by the Sea

Door: Marcus (Marco)

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

13 September 2009 | Verenigde Staten, Carmel-by-the-Sea

Hallo allemaal hierbij ons dagelijks verslag vanuit USA.
Hier weer een update. Gisterenavond te vergeefs gezocht naar een restaurant in Sacramento. Maar bijna alles was al om 20hr dicht. Behalve een vreetschuur maar daar moesten we ruim anderhalf uur wachten en dat was toch wel erg lang. Na even zoeken vonden we uiteindelijk een echt restaurant. Tja de prijzen waren er dan ook wel hoog maar het eten was wel super lekker.
Na nog een beetje nagetafeld te hebben en wat gebabbel zijn we richting hotel gelopen.
Het valt me nu eigenlijk pas op dat we deze vakantie toch wel erg veel hebben gelopen ipv gereden met de auto. Zou het dan toch door Hanneke komen dat we toen meer hebben gereden…..hahaha nee is maar een grapje…………

Vanmorgen op tijd opgestaan want wederom hele route.
Nu hadden we wel een volledig ontbijt en nadat onze buikjes gevuld waren hebben we de koers gezet richting Sanedino. Een toeristisch plaatje met een haventje waar ongelooflijk veel bootjes liggen. Hier hebben we een cappuccino genuttigd en met wat extra melk en suiker was deze toch wel weg te krijgen. Het valt ons op (en dat 2 jaar geleden ook al zo) dat de mensen hier toch wat minder vriendelijk zijn. Snauwen en niet al te snugger zijn. Want we hoorde een zware klap bij het benzinestation en warempel er was iemand aangereden met de slang nog in de auto……

Aldaar van stuur verwisseld want we het was deze keer Marco’s beurt om over de Golden Gate Brug te rijden. Eenmaal aangekomen in San Francisco heeft Marco een stadstour gemaakt. Wetend dat het een zeer drukke stad is met veel up’s en down’s en daar bedoel ik dan de straten mee.
Je moet niet alleen de auto in bedwang houden maar ook goed opletten op het verkeer.
Een zeer vermoeide stad om te rijden en dus ook een compliment voor Adrie die in deze stad 2jaar geleden heeft gereden. Als eerste stonden de huisje van de serie Full House op onze navigatie.
Deze konden we toen niet vinden omdat we geen adres hadden. Echter nu wel the seven ladies gevonden bij een groot park.

Daar natuurlijk de nodige foto’s gemaakt en ja we zitten op een hoog gemiddelde.
Namelijk ruim 2700 foto’s staan al opgeslagen op de laptop en dan hebben we vandaag nog niet geteld. In het park zijn we nog even naar de openbare toilet geweest. Gevaarlijk wees Adrie er nog eens op want voor je het weer kom je George Michael tegen (schandaal toen op een openbare toilet). Maar veilig het stinkhok weer verlaten.
Ja San Francisco is een stad vol met zwervers maar dat zagen we 2 jaar geleden ook al.
Als in ieder kaartje wat in bezit was van een zwerver een dollar zat………en je de kaartjes inleverde was je schatrijk…….

Na een stads tocht. Zijn we aangekomen bij het eind van Lombardstreet . Alwaar een kronkelende weggetje ons naar beneden leid. Voor ons gevoel hebben we nu iets meer gezien van de stad ondanks ons korte bezoek vandaag. Echter hadden we de laatste keer meer doelgericht onze locaties uitgezocht en nu maar wat op de bonnefooi.
In de stad staan prachtige huisjes alleen het stinkt er behoorlijk naar oud frituur vet.

Na een rond rit zijn we net buiten de stad gestopt. En gewisseld van plaats (Adrie heeft daar het stuur overgenomen) En hebben we naar internet gezocht om het Google gebouw op te zoeken.
Echter konden geen internet vinden en is Marco maar begonnen aan het verslag.
Eenmaal onderweg dachten we het al lang te hebben gepasseerd echt ineens een mega uitslag.
En draadloos internet vanaf 3 km vanuit het Google gebouw, echter lukte het Adrie niet meer om tijdig af te kunnen slaan en daar we nog iets van Carmel willen zien toch maar door gereden.

Onderweg nog even gestopt bij Burger King om even iets in onze maag te krijgen een een pitstop.
Grappig is dat Marco opmerkte dat de kinderen (overigens allemaal Indianen) gouden of zilveren voortanden hadden of ze hebben hier wel heel aparte beugels en dat op zo’n jonge leeftijd
Weer even van plaats gewisseld en heeft Marco het laatste kleine stukje voor zijn rekening genomen.
Nu inmiddels naar een hele rit aangekomen in een heel mooi hotel, ehm wel wat duur maar dan heb je ook wat……
Nu ons even ten ruste leggen en opfrissen en kijken wat er nog allemaal te doen is hier.

Foto’s plaatsen we iets later als ons verslag dus misschien voor jullie nog optijd hahah

• 14 September 2009 - 09:10

Irma:

Jeetje, ik kan jullie verslagen amper bijhouden. Heb er net een heel stel gelezen. Vlgs mij hebben jullie het erg leuk.
    Vooral bij Starbuck koffie blijven drinken. Ze gebruiken o.a. de koffiebonen uit Oost Timor voor hun koffie. Oost Timor is een prachtig land en de mensen kunnen het geld ook erg goed gebruiken. Morgen ga ik naar het oostelijk deel (geen drinkwater meer en eten ook niet verkrijgbaar....zelf meenemen dus en dus zelf koken). Wel puur natuur alles. Ik wens jullie ook nog heel veel plezier!

• 14 September 2009 - 10:11

Tinkywinkie:

wat een leuke dingen zien en doen jullie, toch. en wat een prachtige foto's.

is die spin echt zo groot, of is dat een truuk foto?

• 14 September 2009 - 11:12

Lietje:

Leuke foto's, ben benieuwd naar die andere paar duizend haha.
    Nog op de koffie geweest bij oom Clint?
    Geniet er nog van!

Groetjes Lietje

• 14 September 2009 - 17:13

Hanneke:

Heb ik net weer een héél verhaal zitten typen, zet die (&$@(**&^*(&^&*^computer het er wéér niet op!! Het kwam er in t kort op neer dat het weer een heel verhaal is en dat het me opvalt dat de zon niet scheen ! Vandaag alleen bewolkte foto's! Dat ik het super vond dat jullie de Full House huizen wel hebben gevonden en dat ik het nog steeds jammer vind dat wij ze 2 jaar geleden niet gezien hebben. Dat ik jullie de laatste paar dagen nog heel veel plezier wens en dat jullie die laatste dagen ook moeten genieten!!!
    Laterrrrrr...

• 14 September 2009 - 18:41

Stephan:

Hey guys,

Da's een hele dag foto's kijken met die min 2700 stuks, maar ff een minpuntje want de titels onder deze foto's kloppen niet helemaal volgens mij.... rotflol

Hé dat lopen is misschien wel gezond haha
    CU when U get back!!

• 14 September 2009 - 18:50

Frank(de Schilder):

Hé vakantiegangers,alles nog goed daar in de USA, foto's zien er inieder geval kei mooi uit had er ook wel één verwacht van chinatown in San Francisco, maar je kunt ook niet alles zien in zo'n korte tijd. In ieder geval nog een fijne reis toegewenst de komende dagen en Marco, de bar is weer aangevuld hoor je ziet er bijna niets meer van ha,ha

Groeten van Kaatje en Frank

• 14 September 2009 - 19:52

Karin:

Marco, het huisje van Carmel aan de zee lijkt wel een "sprookjeshuisje" en zie ik het wel goed; verkopen ze daar soms tulpen?
    Groetjes Kaatje!