Aangekomen in Punta Cana - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Aangekomen in Punta Cana - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Punta Cana

Door: Frodo

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

11 November 2008 | Dominicaanse Republiek, Punta Cana

Daar zijn we weer

Hallo allemaal, daar ben ik weer een keer maar helaas zonder mijn 2 reisgenoten. (ditmaal met mijn vader)

Onze reis gaat nu naar de Dominicaanse Republiek om toch even lekker uit te puffen van onze rondreis in Amerika.

Het begon al goed, eenmaal aangekomen op Schiphol kregen we al te horen dat ons vliegtuig 2 uur vertraging had. Later bleek dat dit niet door het slechte weer kwam maar door een defect van het vliegtuig. Tja dat is altijd zo als je met Martinair reist. Eindelijk waren we door de controle en klaar voor aan boord te gaan toen we de mededeling kregen dat we een ander vliegtuig moesten hebben want helemaal aan de andere van Schiphol stond. Fijn dus nog even ruim een wandeling van 20 minuten. Iemand die op Schiphol is geweest moet hoe groot het is. Alsof we een schoolreisje maakte liep iedereen zware te balen achter elkaar naar de nieuwe gate waar alles weer opnieuw begon.

Eindelijk zaten we in het vliegtuig en na een fikse vertraging kwamen we eindelijk aan in Punta Cana.

Het zonnetje verwelkomde ons al eveneens als 2 hoela hoela girls waarmee iedereen op de foto werdt gezet.
Aan gekomen bij de douane moet je wederom z´on frot papiertje inleveren (visum)wat je invult in het vliegtuig (let niet op wat foutjes want we hebben al behoorlijk gecocktailt hahaha)

Je weet wel die dingen die niet te lezen zijn en bijna altijd anders.
Aankgekomen al-daar was het niet goed en moesten we iets anders invullen van de Douane beamte. Ja hee niet nogeens dat verhaal, maar met dollars doe je veel dus na een betaling van 5 dollar was het ineens bij ons niet meer nodig. (de rest stond dus nog gewoon van die blauwe dingen in te vullen)

Het vliegveld ziet erg grappig uit, eigenlijk meer een grote schuur met een riet dak. Maar modern zijn ze er wel want ze hebben wel electronische banden die waarschijnlijk door ezel worden aangedreven. Dat was ook wel te merken gezien hoe lang we moesten wachten op de koffers.

Weer 2 dollar en je koffers werden netjes naar de bus gebracht, fantastisch land toch.

Nu 2 dagen ons al goed te doen aan al het eten en drinken genieten we volop van het weer, het is hier dan ook zeker elke dag 30 graden. Na een behoorlijke wandeling vonden we dit internet huisje. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat jullie dit kunnen lezen want volgens printen ze het hier uit en brengen ze het naar Nederland waar iemand dit weer overtypt. Alles is hier dus zeer relax , mooi dus.

We zullen dus niet al te vaak een berichtje plaatsen als dat we in de USA hebben gedaan, maar wilde wel even hallo zeggen. Daarbij maken we hier ook geen rondreis en is het dus overbodig om te zeggen hoe lekker het eten is. Hoe heerlijk de cocktails zijn. Hoe wit en lang het strand is. En dat alles voor je wordt gedaan. Wow ben ik nog iets vergeten??? Jaja ze wisten dat ik er aan kwam ik heb hier telefoon naast de WC. Zo kan ik dus ff melden dat hij verstopt kan raken als ik ben geweest.

We proberen ook nog foto´s te plaatsen en hopelijk lukt dat met deze oldtimer (computer)

We proberen nog 2 mooie trips op dit Eiland te maken en als we daar weer wat over te vertellen hebben dan proberen we ons weer te melden.

Voor deze groetjes uit dit betoverende prachtige land waar iedereen wederom vriendelijk is (zeker als ze weten dat je toerist bent)

O ja leuk om te weten, we hebben hier al meer Amerikaanse vrienden als dat ik in heel de USA heb gemaakt.

Nogmaals de groetjes Marco en Pa