Tweede week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Frodo

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

11 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal daar zijn we nog een keer. Zoals ik als schreef is het internet verkeer hier heel anders als in de USA. Sloooomer maar tja dat hoort schijnbaar bij het Domincaanse land.

Leuk om te zien dat er nog zoveel berichtjes zijn geplaatst. Tja de tijd was erg snel om de laatste keer en het valt niet mee om die mega grote foto´s te plaatsen binnen de tijd.

Voor natuurliefhebbers is het hier ook prachtig, het is dus meer dan alleen maar een resort maar dat zal je wel zien als we de foto´s tonen. We zijn ook al een dagje weg geweest om de hoofdstad te bezoeken. Santa Domingo en nu niet allemaal liedjes gaan zingen......

Het was even wennen pfff om 5 uur op in de morgen want het is een busrit van 4 uur heen een 4 uur terug, maar ja je wilt toch ook wat van het eiland zien anders kan je net zo goed naar Center Parcs gaan. Het lijk hier dan ook op Center Parcs alleen is ALLES gratis en echt. Daarbij zouden ze jalours zijn op zo´n groot dak hahaha.

Goed we waren dus naar Santa Domingo en hebben aldaar een rondje stad gedaan. Het zag er iets anders uit als we verwacht hadden maar net als elke grote stad heb je een nieuw en oud gedeelte wat ze dan weer downtown noemen. Raar want zo down waren de mensen niet!

Er vrolijk zelfs alleen was het voor Trui (Hanneke) weer een hele belefenis geweest met al die verkopers die aan je hoofd zeuren. Goed na wat oude straten met veel spagetti-leidingen, zijn we aangekomen bij het huis van Colubus. Je weet wel die man die met z´n roeiboot hiet helemaal naar toe is komen varen om het te ontdekken. Raar want met boot doe er veel langer over als met het vliegtuig dus we vragen ons af waarom hij ook niet voor het vliegtuig heeft gekozen. He prachtig groot huis op een plein met prachtige vertrekken. Alleen hebben we uren gezocht en konden het EI niet vinden. Zou het ondertussen al vergaan zijn. Op het plein stond ook een geweldig mooie oude kerk die we hebben bezocht. Verder hebben we nog wat van de nieuwe stad gezien en is Frodo op de foto gegaan met de wachters van het Paleis (zonder te betalen).

Je snapt het al het paleis van de El Presidente van hier.

We weten nu ook hoeveel mensen er in een bus passen. Althans de bussen van hier.
Als je de bodem er uit haalt en de deuren weg laat passen er in een klein Toyota busje zeker 45 personen. Veel auto´s hebben geen onderhoud meer nodig want als je wielen vervangt dan heb je de hele auto al gehad.

Tja nu genieten we nog een beetje van het strand, zee en zon en natuurlijk het lekkere eten hierzo. We zijn ook al naar de Japanner geweest waar we wat dooie vis hebben gegeten. Maar het was erg lekker. Daarvoor hebben we in een Caribisch restaurant gegeten waar we Lagusta hebben gegeten. Soort kreeft met een hele grote snor. Ook hebben we wat van die zwarte en rode bolletjes. O ja kaviaar. Ja ja we hebben het slecht hier daarom trekken we morgen (woensdag) nog een keer het binnenland in. Meer daarover later.................(dus weer om 5 uur op)

Zo dat was het weer iedereen de groeten en tot de volgende keer

Marcus en Pa