Daarzij we weer maar nu uit de USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Daarzij we weer maar nu uit de USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Daarzij we weer maar nu uit de USA

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

01 September 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dinsdag 1 sept, Nederland – USA

Goedemorgen allemaal hier volgt weer een nieuwe verslaglegging van onze reis naar en door Amerika. Na een frisse douche te hebben genomen in onze Cyberhotel kamer zijn we uiteindelijk naar de vertrekhal van Schiphol gelopen. Gelopen? Ja nu nog wel want als we eenmaal aangekomen zijn in de USA willen we dat woord natuurlijk zo min mogelijk gebruiken.
We moeten ons tenslotte aanpassen aan het land wat we bezoeken dus zo min mogelijk bewegen.
Eenmaal aangekomen hebben we de koffers gedumpt en kregen we te horen dat we niet erg veel tijd meer hadden om wat rond te lopen. Snel wat koffie gehaald en zoals men zegt;”de koffie wordt niet zo snel gedronken als geschonken” was dat dit nu wel het geval. Tja de Amerikanen willen check check dubbel check dus moesten we op tijd inchecken bij de gate voor de extra controles die ze moesten nemen.
De vlucht liep voorspoedig en met wat filmpjes en een dutje ben je zo al weer heel wat uurtjes verder. Nog even de standaard formuliertjes voor de douane invullen en wachten dat de uren zijn verstreken. Totaal was het 9 en een half uur vliegen voordat we voet hebben gezet op Amerikaanse bodem. Aldaar hebben we weer onze vingerafdrukken achter gelaten en hebben we ze verblijd met een leuke foto van ons (er wordt namelijk ook een foto van je gemaakt).
Het is wel even je weg zoeken daar want het is behoorlijk groot. Ook moet je je koffer weer van de band halen die je vervolgens weer 50 meter op een band moet zetten…..Tja klinkt logisch. Toch ? Telefoontje opgestart en even de belangrijkste mensen (Kaatje, Hanneke en Guus) op de hoogte gebracht dat we veilig zijn geland.

Even voor de duidelijkheid voor de vaste lezers:
Guus is een vriend van Adrie die ons naar Schiphol heeft gebracht.
Hanneke kennen jullie allemaal maar is er deze keer niet bij omdat ze een reis naar Peru gaat maken 1 dag nadat we weer zijn aangekomen in Nederland.
Tja en voor sommige lezers een primeur want Kaatje is dus Marco ‘s vriendin.
Goed we vervolgen weer het verhaal:
Het wordt weer rekenen omdat we zitten met een tijdverschil van 9 uur dus moeten we goed na gaan denken wanneer je iets verstuurd of iemand belt.
Het was een heel stuk lopen en langs ons gingen de deuren open van een soort metro die mensen van vertrekhal naar vertrekhal bracht. Dat het zo groot was hadden we niet verwacht en hebben het eerste stuk te voet gedaan Adrie dacht dat het niet zo ver zou zijn. Jaja weer te voet dus. Echter er rijdt niet voor niets een metro en het zou inderdaad een hele wandeling zijn geweest.
Dus toch maar de metro genomen en in een sneltrein vaart waren we bij onze gate waar we onze eerste mega cola hebben genuttigd. Adrie had al sjans want de vrouwe van redelijke leeftijd noemde hem al steeds darling.
Kleinen maten kennen ze dus duidelijk zeker niet maar dat wisten we nog wel van de laatste keer.
Even de stoelen omgeboekt want we zouden achter elkaar zitten van Atlanta naar Los Angeles en zitten in het vliegtuig alwaar Marco zijn verslaglegging aan het doen is. Adrie zit met een servetje voor zijn mond want zijn buurman zit te kuchen…… En Marco heeft net genoten van Buffalo Bill die samen met zijn vrouw een halve kip naar binnen heeft gewerkt op een broodje. Als je hem ziet zou je zeggen dat hij hem zelf had geschoten. Nog 2 uur en we komen aan op LAX (Airport van LA) alwaar we nog onze auto op moeten halen. En dan door naar ons hotel die een paar honderd meter ligt van Hollywood Blvd.

Vervolg – deel 2
Hallo daar zijn we weer. Ondertussen aangekomen in Los Angeles. Moet zeggen wel relax als je met een nationale vlucht vliegt want als je aan komt heb je ook geen last van al dat douane gedoe….!!!
De koffers hadden we snel en dan nog even de bus zoeken naar het autoverhuur bedrijf.
Daar aangekomen stond er alweer een enorme rij en ze nemen duidelijk de tijd overal voor.
En we konden het niet laten en hebben toch ons vervoermiddel geüpgraded dus nu rijden we in een supergrote bak waarvan we de naam nog niet eens weten.
Vandaar uit is Marco direct naar ons hotel gereden en nog gevonden ook. FF checken of we internet hebben want dat is ook steeds zoeken.
Daarna zijn we maar een hapje gaan eten op Hollywood blvd daar waar ook de Walk of Fames is. Nu ligt Adrie in zijn bedje en ik probeer mijn ogen nog even open te houden voor dit verslag…..Het was een lange dag dus sluit ik nu toch ook af.

Groetjes en tot morgen en let niet op de foutjes

• 02 September 2009 - 07:15

Karin:

Nu Marco ondanks je slaap en slechte internetverbijding; begrijp ik; is je verhaal aangekomen! Ja waaaauw, kon er zelf ook om lachen en zag inderdaad Buffalo Bill van de 1ste vlucht voor me en ja die kip; had deze buffalo bill nog wel de conditie zelf om de kip te schieten! En haha Adrie; begrijp nu dat ik echt mijn Engels op moet halen om event. kennis te maken met je vriendin! Ja Aad leeftijd speelt geen rol, hoor ha ha Doeiiiiiiiiiiii

• 02 September 2009 - 12:05

Cootje:

Heeee Marco heb jij verkering????
    Dat wist ik nog niet, lees het op jullie reisverslag. LEUK !!!!!!!
    Geniet van de reis, en ik wacht op de eerste foto's. XXX

• 02 September 2009 - 14:20

Frank:

He Adrie,
    Als het een leuke lady is, neem ze mee dan kan ze alvast beginnen als layupster.

• 02 September 2009 - 15:44

John:

Leuk dat reisverslag!
    Daar gaat ie dan in de United States; veel plezier mannen ennu........ Adrie, relax nog maar even door want het wordt serieus aanpoten na terugkomst.

• 02 September 2009 - 17:10

Hanneke:

Hai Guys, how are you?

Dat zal niet de eerste keer zijn dat jullie dit horen.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en grote gedeeltes van het verhaal komt me al erg bekend voor! Upgraden en dat Aad al ligt te pitten terwijl de ander nog vanalles wil/moet doen...hahaha
    Tis ook wel apart het vanuit Nederland mee te moeten maken, maar over 2,5 week merken jullie het ook... Ik ben benieuwd hoe jullie 1e dag is verlopen maar dat lees ik vanzelf wel weer, kijk er al weer naar uit! Have a nice day!!

Groetjes!!!!

• 02 September 2009 - 20:57

Karin:

Ha mannen;
    Alles goed; benieuwd naar jullie verslag van vandaag; raak er nu al verslaafd aan en het weer is vast beter dan hier!
    Benieuwd of Adrie weer vrouwen het hoofd op hol gebracht heeft en Marco's aantrekkingskracht op vrouwen van allerlei leeftijd zal ook wel weer zijn werk gedaan hebben! Ja Marco, je kunt ze niet allemaal mee naar huis nemen!
    En ha ha Amerikaanse vrouwen hebben liever grotere porties, ha ha wat eten betreft, hoor!
    Hoop dat internetverbinding nu beter is en beiden Welterusten voor straks en fijn, tenminste Adrie ha ha bij niet weer een overboeking dat jullie 2 nachten in hetzelfde hotel slapen!
    O, ja Marco kan ik je huis al te koop zetten of kom je toch nog terug?

Lieve groet Karin o ja idem Kaatje.

• 03 September 2009 - 08:28

Frank Feijen:

Hoezo zoeken of er wel internet is!!!!????? Jullie zijn toch hopelijk wel in the USA??
    Het land van de onbegrenste mogelijkheden!!! Op naar het volgende verslag. Houdoe.