Van Flagstaff naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Van Flagstaff naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Van Flagstaff naar Las Vegas

Door: Marcus (Marco)

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

08 September 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo allemaal, en zeg groetjes uit VEGAS,

Vanmorgen vroeg opgestaan in Flagstaff want vandaag een hele route te rijden zoals we gisteren al schreven in ons verslag. Maar liefst 405 km richting Las Vegas en dan natuurlijk nog de nodige tussen stopplaatsen.

Adrie had namelijk al een hoop voorbereidingen gedaan thuis voor deze reis en had op deze rit een tweetal dorpjes gevonden gelegen aan de Route 66.
Na een behoorlijk rit zijn we als eerste dan ook gestopt in het dorpje Williams.
Een echt oud dorpje waar duidelijk in sommige gebieden de tijd stil is blijven staan (rond de 50’s en de 60’s)
Een stuk verderop hebben we wederom een de afslag genomen en deze keer naar het dorpje Seligman. Dit is duidelijk een toeristenplaats want grote touring-bussen rijden er af en aan.
Hele meuten Franse bezoekers bestormde de winkeltjes.
Ook wij hebben wat geneusd en Adrie heeft nog wat gevonden ook.

Tja alles draait eigenlijk om route 66. Dus echte mannenspulletjes zullen we maar zeggen haha.
Marco zag nog wel een enorme grote Amerikaanse vlag voor zijn vlaggenmast maar heeft deze maar niet gekocht. Anders denk Kaatje straks echt dat ze een relatie heeft met een Amerikaan.
Na een kort bezoekje hebben we de route weer doorgezet naar Las Vegas.

Op de route zijn we nog langs de Hoverdam gereden waar we 2 jaar geleden ook zijn geweest.
Echter nu slechts alleen maar even gestopt voor een foto shoot. Ze zijn er overigens wel een nieuwe weg aan het bouwen met een grote boog hoog over de dam.

Na nog zo’n 66 km te hebben gereden zijn we aangekomen in Las Vegas alwaar we een hotel hebben op de strip…. (Kilometers lange straat vol grote casino’s en thema hotels)
Wij zitten in het Luxor wat de vorm heeft van een Piramide.

Eenmaal aangekomen in het hotel waar ook de casino’s zijn waren we al verdwaald.
Alles is hier zo ongelooflijk groot………..en dus hebben we echt moeten zoeken waar we konden inchecken. Nou we moesten er voor in de rij en dachten allebei; “Nou is dat nou nodig”
Dus wel en kregen kamer 4015. Dus op de 4 de verdieping want in Amerika de 3de verdieping is.
Tegenvaller voor Adrie want hij had gehoopt hoger te zitten…..en tja tweede tegenvaller.
We kunnen niet op het binnen plein kijken waar grote beelden staan (dit is ook binnen)

En dan hebben we ook nog niet eens gratis internet. Voor 24hr internet vragen ze hier gelijk de hoofdprijs. Belachelijk want overal waar we zijn geweest was het gratis behalve hier.
Ook voor het ontbijt moeten we betalen….want een stad.
Tja dus zijn Adrie en Marco i(met zijn rugzak /laptop) op pad gegaan om internet te gaan zoeken bij Starbugs een luxe koffietent waar in het algemeen gratis internet te vinden is.
Pech gehad…..want ze hadden een overeenkomst met het hotel dus ook gewoon betalen.
Wat nu want het verslag moet toch geplaatst worden en ook Marco even in paniek omdat hij zijn Kaatje niet kan mailen…..Ja de liefde gaat door he.
OK we hebben besloten om straks dan maar naar een McDonalds te lopen om te kijken of ze daar internet hebben. Wel nog een heel stuk uit de buurt en beiden toch wel moe van de reis van vandaag. We hebben nog een heel stuk afgelopen maar de stad is veranderd in een bouwput lijkt wel. Soms moeten we een heel stuk omlopen om aan de andere kant van de straat te komen.
(Je mag namelijk niet overal oversteken en alleen gebruik maken van de loopbruggen)

Tja en dan staan er de bekende kaartjes uitdelers weer. Van die gekke met een hoop geklik om hun sex kaartjes kwijt te raken aan je. Mega irritant en Marco begon zijn geduld al te verliezen en was bijna in staat om iemand zijn kaartjes zijn strot te duwen……..

Even wat gegeten in een thema restaurant. Soort vissershaven.
Daarna nog even gekeken in wat grote hotels/casino’s en geprobeerd andere foto’s te maken als 2 jaar geleden. Moeilijk want volgens mij hadden we toen al bijna elke vierkante meter op de foto staan.

Adrie heeft Marco nog even met zijn eigen hotel op de foto gezet. MGM Grande.
En daarna hups terug naar het hotel omdat we nog het een en ander moesten type en nog een internetverbinding moeten vinden. Gelukkig heeft Marco nu de juiste kamer want was nogal wat in de war de laatste tijd. En stond geregeld voor de verkeerde deur.
Ook was hij zijn boodschappentasje kwijt hier in Vegas , gewoon uit zijn hand gevallen.

Ja weer veel gelopen hoewel we de eerste paar honderd meter met een soort mono rail zijn gereden.
Nadat we hopelijk ons verhaal hebben kunnen plaatsen moeten we even onze spieren bij laten komen…….en dan oogjes dicht en snaveltjes toe…..

Groetjes uit Vegas en bedankt voor de leuke reacties…….

• 09 September 2009 - 09:34

Karin:

Ha die Marco en Adrie
    Ondanks alle moeilijkheden en hindernissen is het jullie vandaag toch weer gelukt een verslag te plaatsen en toch zeker weer een heel leuk verslag geworden en er zelfs nog foto's bij!
    Inderdaad; zie en merk nu zelf heel goed hoeveel energie hier jullie insteken, dus als het een keertje niet lukt, jammer maar dan is dat zo!
    En van de andere kant weet ik zeker dat alle lezers met jullie meeleven en toch ook zekers blij zijn met een teken van leven van jullie kant want zie nu ook van dichtbij wat voor een onderneming zo'n reis is en hoe dat je op elkaar aangewezen bent en daar is zeker bewondering voor op zijn plaats!
    Pas goed op jullie zelf, zodat jullie toch weer gezond en wel terugkomen!
    Many greetings and a big hug!
    Groetjes Kaatje

• 09 September 2009 - 17:45

Hanneke:

Ha mannen...:)

Heb ik gisteren een reactie zitten typen, zet die k**computer/site het er niet op !!! GRRRR&^%&%^$%^%^^&GR Om opnieuw te typen had ik geen zin en geen tijd daarom een dagje overgeslagen.
    Weer bekende foto's voor mij en dus erg leuk om te zien. Zijn jullie niet naar die "glazen brug" boven de Grand Canyon geweest (ik weet niet meer hoe hij heet) of moet dat nog komen? En jullie zijn echt Nederlanders...alles gratis!!! hahahaha. Da gi nie!! En verdwalen in het hotel, ik weet het, het gebeurd echt! hahaha Maar jullie kennende, de "navigatie" niet aangezet?...hihihi
    Nou jongens, veel plezier met de gokkasten en probeer wat te winnen !!
    CU !