Wederom een dag in VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Wederom een dag in VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Wederom een dag in VEGAS

Door: Marcus (Marco)

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

10 September 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hey Your Folks,

Ja begin maar even op zijn Amerikaans want we beginnen onze Nederlandse taal een beetje te vergeten hahaha dus als we over een volgende week thuis komen hopen we jullie te kunnen verstaan. (grapje) Zal wel meevallen want het verslag is nog steeds in het Nederlands,,toch??

Vanmorgen waren we iets later op dan normaal , rond 9 uur. Het waren vermoeide dagen en gisteren toch nog onverwacht veel gereden (naar Area 51 en Ghost town)
Hahaha en nee Kaatje gelukkig geen last gehad van geesten, mummy misschien we hier in deze piramide. En oei is Maarheeze een spookhuis geworden, nou geen probleem kunnen we dan gelijk geld uit slaan heb ik (Marco) hier geleerd. Wat eten erbij en we worden schatrijk…..
Dollars dollars oh nee euro’s , euro’s.

Eerst begonnen met het lezen van onze mailtjes. Adrie van het thuis front, en Marcus van zijn Kaatje.
En ja we hebben maar betaald voor onze verbinding want om alweer met de laptop op pad te gaan leek ons geen goed idee……En natuurlijk onze reacties op de site….(leuk trouwens)

Daarna uitgebreid ontbeten, kost wat hebben we gisteren gezien maar we vreten ons dan ook helemaal vol zodat we tot ’s avonds meer dan genoeg hebben……En ja geleerd een goed ontbijt is een goede start van de dag……….

Vanmorgen zijn we nog even op sterrentour gegaan. Allereerst zijn we naar Adrie’s Icoon gereden.
Zo’n 34 km van ons hotel woont Celine Dion. En wat zo het toch mooi zijn even langs te gaan voor een bakje koffie…..ok. Om even te kijken hoe ze hier woont.
Dus gisteren heeft Adrie nog even zijn huiswerk gedaan en opgezocht met Google Earth waar ze nu precies woont……En yep gevonden en onze “never lost, navigatie geprogrammeerd”
Ja ondanks een moeilijke start heeft het kleine zwarte apparaatje ons toch behoorlijk geholpen.

Na een rit van 32km eindigde we bij een poort waarachter een heel klein dorpje verstopt was.
Mooi aan een prachtig meertje, maar meer dan de poort hebben we helaas niet gezien.
Je raad het al verder mochten we niet en de teleurstelling was dan ook groot voor Adrie .

Hopelijk kan hij vannacht wel slapen. Om het goed te maken hebben we onze zoektocht van gisteren voortgezet. Yes het huis van Siegfried en Roy die toch ruim 30 jaar hebben opgetreden hier in Las Vegas. Gisteren hebben ook hier het adres opnieuw van opgezocht en blijkt dat er meerdere straten hier zijn met de zelfde naam…..Ja was dat nou nodig ???

Deze keer zijn we er in één keer heen gereden met hulp van onze “never lost kastje”
Met verbazing hebben we staan te kijken want ze hebben een heel blok opgekocht lijkt wel. Echter de verbazing was niet de grote van het huis want dat hebben we hier wel vaker gezien……
Echter de wijk waarin ze dit stuk grond hebben gekocht……Adrie noemde het al de buurt van de Tokkie’s , tja dan weet je het wel.

En ja we hebben beiden echt voor de poort gestaan maar niemand maakte open.
Zelfs geen witte tijger, wel begroet door een hondje en de tuinman. (Nee het was Siegfried niet )
Ja er kwam nog een vrouwtje de hond koest roepen maar ook zij was geen illusie geloven we.
Hoe het er uit ziet kunnen jullie zien want we hebben heel wat foto’s gemaakt en wonderlijk dat er nog geen beveiliging is opgeroepen nadat we voor de 4 de keer voorbij kwamen rijden.
En ook nog een tijdje voor de verschillende poorten hebben gestaan.

Ook daar geen koffie dus maar weer terug naar “de Strip” alwaar alle grote thema hotels staan.
Nu hebben we de auto aan de andere kant van de Strip geparkeerd en Marco’s gevoel was goed (of toevallig ?) want we hoefde maar één trapje op en we waren op de strip. Ja lijkt makkelijk maar we hebben elke dag nog moeite om onze kamer terug te vinden in ons hotel.

En dat heeft niets met brilletjes of onze never lost te maken.
Het was hier weer puffen en zeker 40 graden in de stad en zijn nadat we de auto hadden geparkeerd onze wandeling ingezet naar de diverse hotels hier.
Aller eerst wilden we de Stratosfeer eens bezoeken. Een ongelooflijke hoge toren die je al van verre ziet in de SkyLine van Las Vegas. Echter konden we niet vinden waar we de kaartjes moesten kopen.
En toen we er achter waren gekomen was het te ver lopen en hebben we dit maar geskipt.

Daarna doorgelopen naar The Venetian. Waar alles na gebouwd is zoals het in Italië er uit ziet.
Twee jaar geleden hebben we alle hotels bijna alleen van buiten gezien. Nu ook van binnen.
Dus onze fototoestellen stonden weer op scherp…….en maakte overuren.

Na toch een behoorlijke wandeling en één frappichino bij Starbugs zijn we terug gelopen naar de auto alwaar we terug zijn gegaan naar ons hotel.
Gek we hebben van elk hotel een dozijn aan foto’s maar die van ons moeten we nog maken.
Veel tijd hebben we niet meer want morgen hebben we een hele rit naar Bakersfield.

Adrie rust even uit en ondertussen doet Marco verslag van vandaag. Een beetje eerder omdat we vanavond naar een show gaan van Cirque du Soleil. Ja ja met natuurlijk korting van 35% per kaartje.
In ons hart toch Nederlandse gewoontes ja……(dat hadden we al ergens gelezen haha)

Dus dadelijk nog iets simpels eten , omkleden voor de show en denk direct het bedje in voor de grote rit van morgen (meer dan 400km)
We houden jullie op de hoogte en de dagen tellen af…….en zijn al benieuwd naar het weer in Nederland……

Groetjes uit Vegas en foto’s komen nog eerst een hapje eten

• 11 September 2009 - 07:15

Tinkywinkie:

prachtige foto's. eh...marco, heb je je hoofd nog wel?

• 11 September 2009 - 08:18

Elise :

Nou, meteen zou ik in dat hotel willen zitten. Wat mooi zeg. Ik geloof echt dat je verdwaald daar, het is er prachtig. Jammer dat jullie niet binnen mochten bij Siegfried enz. Maar ja de volgende keer beter. Marco je zult Karin wel missen. Ik vind het geweldig dat je een vriendin hebt. Ik ben al aan het sparen voor het aankomend feest volgend jaar. Doei en geniet er van, voor je h et weet is het alweer voorbij.

• 11 September 2009 - 16:15

Hanneke:

Ik zit met m'n oren (eigenlijk ogen) te flapperen!!! De never lost die het doet en dat jullie zonder mij de weg konden vinden !! En dan ook nog wandelen op de strip (niet met de auto??) en ook nog een (ik citeer) "flinke wandeling naar Starbucks"!! Ik geloof het gewoon niet... hahaha
    Tis weer heel leuk herkenbare spots te zien maar natuurlijk ook de nieuwe. Over het weer in NL hoeven jullie nog niet druk te maken maar het is nog steeds prima! Afgelopen maandag en dinsdag weer bijna 30 graden maar nu wat koeler maar nog wel mooi en droog...Als jullie terug zijn dan begint het hier te regenen....grapje...
    Zelf heb ik gisteren de tickets binnen gekregen voor de vakantie en heb zelfs al m'n stoel in het vliegtuig gereserveerd! Jaaa, da ken vort! Het komt voor mij dus erg dichtbij maar dat wil voor jullie zeggen dat het einde naderbij komt. Jammer...
    Nou mannen, rustig aan, geniet er nog van en ik kijk al weer uit naar het volgende avontuur!

Mazzel...

• 11 September 2009 - 17:55

Karin:

Hallo Luitjes, daar ben ik weer!
    Ja Marco, wat die sterrentocht betreft; wat had ik graag muis willen zijn! Had ik volgens mij wel 1 of meerdere extra broeken nodig gehad; was ik niet meer bijgekomen van het lachen! Had jij daar ook last van Adrie of doe jij net zo vrolijk mee!
    Ja Marcus; ons voorproefje hadden wij al in Hilversum en 't Gooi, waar we laatst ook uren door de villawijk gereden zijn en onze fantasie vervolgens helemaal op hol sloeg en jij Marcus tegen 2 buitenlandse mannen die ons de weg vroegen en aan ons de vraag stelden: weten jullie de weg en jij nog heel serieus zei: ja ondertussen wel, want we dwalen hier al een paar uur rond en we komen steeds op hetzelfde uit!
    Nu ik brak bijna en die donker getinte mannen snapte onze humor volgens mij niet!
    En ik zie op de foto's ,mannen, dat deze wijk nog veel en veel groter is dus mijn complimenten dat jullie hier nog uitgekomen zijn!
    Volgens mij Adrie ha ha heb jij goed opgelet, en van die koffie die jullie nergens kregen; flauw hoor; Jullie zien er namelijk helemaal niet uit als "Echte Hollanders"!
    Volgende keer mij als Dame toch meenemen, krijgen we vast en zeker hier en daar wel een sterk drankje gratis; of niet Marcus!
    Moet ik denk wel eerst heel wat uurtjes werken!

Lieve groet Kaatje!

Groetje

• 11 September 2009 - 17:57

Karin;:

Sorry te laat, het laatste was niet nodig, kon dit helaas niet meer corrigeren!
    Weer succes morgen!