Van Bakersfield naar Sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Van Bakersfield naar Sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Van Bakersfield naar Sacramento

Door: Marcus (Marco)

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

12 September 2009 | Verenigde Staten, Sacramento

Als jullie dit lezen zijn we aangekomen in Sacramento.
Gisteren avond nog even wat tv gekeken en Adrie heeft de toekomst voorspelt, wilde eigenlijk een potje kaarten maar had de verkeerde kaarten bij. (waarzeggerkaarten)
Vanmorgen nog eerst ons ontbijt genuttigd in Bakersfield en net zoveel dat er te vinden was in de stad was er te vinden bij ons ontbijt. NIETS dus. Nou ja bijna niets want veel was al op.
Marco heeft een paar wafeltjes gebakken en we hebben het laatste restje koe uit de melkkan geschraapt. Daarna zijn we in de auto gestapt en heeft Marco het eerste stuk voor zijn rekening genomen. Eerst nog wat tanken en wat drinken voor onderweg ingeslagen.

Na een flinke rit even afgeslagen in Selma alwaar oude huisje moesten staan. Oude huisjes hebben we een paar gezien maar we betwijfelen of dit DE huisje waren die ze bedoelde.
Daar van plaats gewisseld alwaar Adrie het stuur heeft overgenomen en de route vervolgd.
Marco is een stuk verder alvast begonnen met het eerste stuk van het verslag.
Daar we een hele route hebben en ook nog wat van Sacramento willen zien hebben we wat minder tijd. Gaan het gouverneurs gebouw nog bezoeken en even gedag zeggen bij Arnold Schwarzenegger i maar ze zijn hier niet gul met de koffie dus ook hier zullen we bok schieten……
Koffie ja dat missen we hier wel want buiten Starbucks is de koffie niet te zuipen hier…….

Onderweg zijn we nog een keer gestopt bij Dennie’s ook een fastfood keten hier alwaar we salade hebben gegeten met kip. Daarna heeft Marco het stuk weer overgnomen heeft de laatste km’s gereden naar het hotel in Sacramento. Een heel wegennet hier en wel even wennen want toch weer anders als andere steden in California. En het is nog wel de hoofdstad.

Nadat we de koffers naar onze kamer hebben gesjouwd en onze internet aansluiting hebben gezocht (niet draadloos) zijn we naar de Old Town gelopen (jaja gelopen) alwaar winkeltjes en restaurantjes staan in de tijd van 1920. Ook ligt er zo’n Mississippi boot, dit is een hotel waar Adrie eigenlijk eerder onze kamer had willen boeken. Gelukkig maar van niet anders hadden we continue bezoekers voor de raam gehad…….

Marco heeft nog een hondje gekocht, Adrie zei al; “kijk deze hond kijkt precies zoals jij” en dat moest natuurlijk vast gelegd worden op de foto…..
Vandaaruit zijn we doorgelopen naar een soort gouden brug. Ja niet echt van goud maar zo lijkt het wel, na wat foto’s gemaakt te hebben zagen we in de verte het State Capitol liggen alwaar Arnold zijn kantoor heeft. Naar toch weer een behoorlijk wandeling van zeker 1km daar aangekomen en aangebeld. Helaas niemand maakte open, we hebben nog wel een bericht achter gelaten voor hem.
Met “I’ll Be Back”. Dat zal hij nog wel kennen.
Twee dames hebben ons op de foto gezet en wij weer van hun. En vandaar uit binnendoor weer terug naar ons hotel alwaar we ons even ten rusten hebben gelegd. Althans Adrie want Marco is het verslag af aan het maken en zijn mail aan het lezen van het thuisfront (van zijn Kaatje).
En volgens het reacties in het verslag hebben ze de bar goed in gebruik genomen en wordt er volop gefeest hahaha en gelijk hebben ze……..

Wij gaan dadelijk nog even wat eetbaars zoeken en bijkomen van de auto rit.
Morgen via San Francisco door naar ons volgende hotel in Carmel aan de zee.
Tja de dagen tellen af……na morgen nog één hotel in Santa Maria en dan zijn we terug in Los Angeles.
Alwaar de rondreis begon. Tot morgen vanuit Carmel……..

• 13 September 2009 - 10:21

Hanneke:

Ben ik weer na een dag overgeslagen te hebben....tja hier gaat het leven ook door en het was een beetje druk...
    Jullie hebben weer een hele afstand afgelegd en weer nieuwe dingen ontdekt! Jammer dat Arnold niet thuis was maar het stadje ziet er wel leuk uit!
    Gaat het trouwens goed met de foto quota? Ben benieuwd met hoeveel jullie terugkomen...Nadeel is wel; als jullie een boek willen maken moeten jullie het nu zelf doen!
    Doe in Carmel Clint Eastwood de groeten en misschien krijgen jullie bij hem wel een lekker bakkie koffie!!!

Groetjesssss...

• 13 September 2009 - 10:33

Lex:

Ad, ben jij dat voor die locomotief?

• 13 September 2009 - 11:42

Stephan:

Hey guys,
    Nou dat was ff ploeteren voor me, maar heb jullie verslagen allemaal achter elkaar gelezen...
    Pff wat hebben jullie allemaal beleeft zeg, zoals gewoonlijk, maar gelukkig gaat het meeste zoals gepland ROTFLOL!

Grz & have fun

• 13 September 2009 - 14:58

Adrie:

Ja dat ben ik op die Loco "mmm"

• 13 September 2009 - 19:58

Karin:

Waaaauw weer een gaaf verslag; mannen en leuke foto's!
    Ja, idd het begint nu af te tellen, ha ha nog niet aan de terugreis denken; nog effe genieten; want het is er inderdaad supermooi en toch hartstikke gaaf dat jullie de kans hebben dit allemaal met eigen ogen te zien!
    En Aad zeg maar tegen Marcus dat hij zonder al die cadeautjes ook meer dan welkom terug in Nederland is, want ha ha hoe gaat dat met de bagage, dd moet jij Adrie echt de helft van je bagage achterlaten want Marco zat bij de heenreis al ruim over zijn limiet; kan jij je nog herinneren dat zelfs de tube tandpasta met 30% meer inhoud nog gewogen werd!
    Doei en kijk zekers weer uit naar jullie verslagen morgen!
    Ja ik ga jullie verslagen ha ha nog missen als jullie weer terug zijn!