Verblijf in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Verblijf in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Verblijf in Sevilla

Door: Kaatje en Marcus

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

30 Juni 2011 | Spanje, Sevilla

Vervolg Sevilla van zaterdag 25-06-2011!

Omstreeks 17.00 uur richting Centrum gereden. Oeps wat een hitte; liefst 46 graden op de buitenthermometer!
Wat een schitterende straten en aan beide zijden grote landhuizen met mooie tuinen!
Volgens Marco leek dit veel op Beverly Hills. Ons oog viel op een paar mooie gebouwen en zijn toch maar even gestopt.

Wat bleek we zijn bij Parc de Maria Luisa aangekomen gelegen aan de Plaza de America! Dit park domineert de Zuidkant van de Stad. Een combinatie van mooie gebouwen en een geweldige natuurpark. Daar staat ook het Palacio de Espana. Aan de buitenkant van het park verschillende zitjes versierd met tegeltjes; waarop afbeeldingen te zien zijn van de Spaanse provincies. De wonderlijk mooie gebouwen, Museo Arqueologico en Pabellon Real. Alleen die temperatuur. We hebben in het park uiteindelijk een water ijsje gepakt om van binnen af te koelen maar het ijsje smolt in enkele minuten van het stokje.
We hebben slechts een klein deel van het park gehad en besloten toch maar terug te gaan naar onze gekoelde auto.?
De reis ging verder richting de stad alwaar we de auto hebben geparkeerd in een parkeergarage onder de grond. Alles is zo krap dat je bijna niet meer uit de auto kan stappen als deze eenmaal ingeparkeerd is. Maar we dachten; hier staat hij veilig.
Het is niet zo als in Nederland dat je op elke hoek een parkeerplaats vind. En langs de kant ??
Ja is ook, je mag blij zijn al er één auto in past.

Onze maagjes gromde een beetje (het was ook al 19:00) en gaf aan dat het wel weer eens tijd was voor wat inhoud.
Vandaar dat we eerst op pad zijn gegaan voor een hapje eten. Daar ze geen tapas hadden in het door ons gekozen restaurantje; hebben we gekozen voor een schaal met verschillende soorten vis zoals sardientjes, inktvis en garnalen….
Het was niet het lekkerste wat we hebben gegeten en Marcus dacht er nog even over na om wat inktvis ringen mee te nemen als reserveband voor de auto. Je raad het; al ze waren nogal van gummi.
Tijdens het kauwen op onze watervrienden, kwam er een mooie koets voorbij met prachtige kostuums. Een trouwerij, deze keer was ook het personeel bijzonder gekleed.
Even een foto maken, afrekenen en er vandoor.

Na wat smalle straten zijn we aan gekomen bij de Kathedraal van Sevilla met de klokkentoren La Giralda. Ruim een eeuw is men met de bouw bezig geweest. We wilden de Kathedraal bezichtigen echter kwamen niet ver daar er een mis bezig was.
Dus slechts een paar kiekjes met ons fototoestel en weer naar buiten. De tijd en warmte was de reden om de wandeling af te breken en terug te gaan naar het hotel. Je hebt soms niet eens in de gaten hoe laat het is. We hebben gekozen voor een alternatieve route naar de parkeergarage en goed ook, anders waren we in een optocht terecht gekomen.

Even leek het op een demonstratie optocht of parade maar al snel werd duidelijk dat het om een Gay-Parade ging. Door deze parade zijn we via een omweg terug gereden naar het Hotel. (21:30)
Daarna hebben we geprobeerd na een frisse duik onder de douche, om ons verslag af te schrijven.

Zondag ochtend 26 juni, meldde het zonnetje zich weer bij ons.
En was het tijd om ons voor te bereiden op ons dagje Sevilla. Gemiddeld zijn we twee nachten in een hotel. Na een zeer uitgebreid ontbijt, zijn we vertrokken met onze auto naar de parkeergarage, waar we de dag daarvoor ook onze auto hadden geparkeerd. Ondertussen wisten we al een beetje de weg.

Via de bekende weg zijn we richting de Kathedraal gelopen echter net voor het plein gestopt voor een lekker bordje paella. Kaatje heeft nog een keer met een ouder vrouwtje gebabbeld. Nou ja met handen, voeten en het boekje Spaans-Nederlands. En zo weet ze toch steeds weer zich verstaanbaar te maken hier in Spanje. Het valt op hoe weinig mensen hier echt Engels praten, zeker in de toeristengebieden.

Na onze maaltijd zijn we doorgelopen lang de Kathedraal richting Real Alcazar, een prachtig paleis in Mudejar (Moorse) stijl, met talloze kamers, een weelderige tuin met vele binnenplaatsen en vijvers.
Patio de las Doncellas.
De naam betekent "de binnenplaats van de maagden", en verwijst naar de legende dat de Moren 100 maagden elk jaar als eerbetoon van christelijke koninkrijken op het Iberisch schiereiland eisten.
De "Thermen van Lady Maria de Padilla" zijn regenwaterputten onder de Patio del Crucero. De baden zijn vernoemd naar María de Padilla, de minnares van Peter de Wrede. Zogezegd, Peter viel voor Maria; die haar man had vermoord. María verzette zijn avances en goot kokende olie over haar gezicht om zich te ontsieren zodat Peter zou stoppen haar te achtervolgen. Ze werd non en verhuisde naar een klooster achteraf. Ze wordt beschouwd als een symbool van zuiverheid in de cultuur van Sevilla.
De Casa de Contratación (Huis van Handel) werd gebouwd in 1503 door de katholieke vorsten om handel te regelen met de Nieuwe Wereld- kolonies. Het "Casa" omvat een kapel waar Colombus Ferdinand en Isabella ontmoette na zijn tweede reis.
Het Alcazar word nog regelmatig bewoond (boven verdieping) door de koninklijke familie van Spanje.
Het was een hele wandeling en we hadden zeker nog uren kunnen wandelen door de prachtige tuinen.

De warmte was wederom enorm en zijn terug gegaan naar de parkeergarage. De kust was veilig, geen parade deze keer. Onze koers ging naar Casa de Pilatos, ten onrechte beschouwd als een kopie van het huis van Pontius Pilatus (Jeruzalem) Echter parkeren in de streek was onmogelijk en na twee pogingen hebben we de foto in ons geheugen opgeslagen.

Verder hebben we met de auto nog La Maestranza bezocht (Kathedraal/Arena) van de stierengevechten, De Torre del Oro ('Gouden Toren') is een militaire wachttoren in Sevilla, en is twaalfhoekig. Deze is gebouwd in de Almohaden-dynastie als uitkijktoren en defensieve barrière op de rivier. Het is gebouwd in de dertiende eeuw. Een ketting loopt door het water uit de voet van de toren om te voorkomen dat boten de haven inkomen. De toren diende als gevangenis tijdens de Middeleeuwen en als een veilige omheining voor de bescherming van edele metalen. De toren is opgedeeld in drie niveaus, waarvan de derde en bovenste werd toegevoegd in 1760.

Marcus wilde nog één plein bezoeken; hoewel Kaatje eigenlijk terug wilde naar het hotel.
Echter eenmaal aangekomen was de vermoeidheid verdwenen door één woord;
W A U W!!!

Het plein De Plaza de España (gelegen in het Maria Luisa Park en hadden we eerder niet gezien)
leek wel klein Venetië en adembenemend mooi. Marcus werd nog aangesproken door een ouder vrouwtje die hem toekomst aan het voorspellen was, echter bleek het achteraf alleen ongeluk te brengen en wilde ze ons wat geld af troggelen.
Want toen Kaatje een foto wilden maken van onze Marcus versus beeld was na het indrukken van de knop Marcus verdwenen.(Ja Hanneke, dit wordt smullen!)

Hij was van de sokkel gestuiterd en lag een halve meter lager op de grond. Een nieuw attractie voor toeristen en de lokale bevolking.

Even leek het er op dat hij eerder naar de gipskamer zou moeten als is gepland, en waarschijnlijk kan dan ook zijn been in het gips na twee gipsarmen in Juli, want hij loopt nog steeds erg mank….

Hij kreeg een herkansing en deze keer is hij blijven staan! Althans hij staat op de foto.
Na nog een hele foto shoot zijn we toch terug gegaan naar ons hotel. Daar probeerde we ons te be-spoeden naar het zwembad -restaurant om nog een lekkere hap te bemachtigen. Daar ging Kaatje onderuit (haha ja ook vrouwen vallen) en haar val werd niet beloond, we waren te laat. Niet door Kaatje, het was zondag en dus eerder dicht. We hebben dan maar besloten om te gaan eten in het Italiaans restaurantje in het hotel.
Na een bord Ravioli en een duur flesje wijn van een halve litro. Zijn we vertrokken!!
Uhu Kaatje had wel ontdekt dat ze ons hadden opgelicht. Er stond een fles water op de rekening, echter geen Aqua gezien! Dus dat verschil werd in munten weer terug betaald.

Wederom hebben we om en om aan het verslag gewerkt en iedereen zijn reacties gelezen wat erg leuk is. En dank daar voor!!!
’S Morgens (Maandag 27 juni) zijn we voordat we zijn gaan uit-checken nog uitgebreid gaan ontbijten, er was echt van alles te krijgen…..En na het wegbrengen van de spullen naar de auto richting uitcheck balie.

We hebben ons gedragen als stomme toeristen die nu ook eens een keer niets konden verstaan.
En dat heeft ons mooi 22,50 (euro) opgeleverd. Ze waren het parkeren vergeten!! Net als weer een verschil met de rekening van het Italiaans restaurant…..

Dat is wel weer eens mooi meegenomen, en een voordeeltje mogen wij ook wel eens hebben.
De auto gestart en even was Kaatje bang dat het kaartje toch niet zou werken……
Ja hoor we zijn weg uit Sevilla en op weg naar Cordoba….!!!

Groetjes Marcus en Kaatje

• 30 Juni 2011 - 05:29

Tonny:

Wederom een mooi verhaal. Leuk begin van de dag voor mij.

• 30 Juni 2011 - 17:43

Hanneke:

Allereerst; HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!!!

Karin; heb je een foto gemaakt? Hopelijk heb je wel bewijs! hihi Ik heb echt even hardop gelachen van Marco's duikeling. Hopelijk is de blessure weer genezen, dat gun ik hem toch weer niet.....
    En waarom hebben jullie altijd mazzel met de euri's !?!? Dat overkomt mij nou nooit!
    Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's, als ik het zo lees hebben jullie bijna dezelfde dingen bekeken en bezocht als ik afgelopen september. En qua warmte was het voor mij nog te doen geloof ik....Cordoba is de warmste stad van Andalusië, hopelijk zijn jullie niet gesmolten.

Tot de volgende keer...
    Hanneke

• 01 Juli 2011 - 11:21

Frank:

Hallo vakantiegangers,

Ja, hoop wel dat de foto goed gelukt is anders ben je voor niks van oew sokkel gevallen hi hi.

Gr