Nou ff 1 dag; Vrijdag 22 januari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Nou ff 1 dag; Vrijdag 22 januari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Nou ff 1 dag; Vrijdag 22 januari

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

31 Januari 2010 | Kenia, Nairobi

Jambo Allemaal,

We doen vandaag van 1 dag verslag schrijven want het internet hier is nog trager dan een postduif. Het heeft ons een half uur gekost om in te loggen.

Vrijdag 22 jan ging de wekker weer erg vroeg; 05.45u om ons tuinhuisje te verlaten en naar het tentenkamp te gaan in de Masai Mara. Het was een heel eind rijden en onderweg hebben we gepicknickt in het plaatsje Barcelona. Zaten we toch nog ff in Spanje. Daarna was het game-driven door het park richting tentenkamp. De weg was superslecht, onverhard en grote kuilen. Een trilplaat is er niks bij. Onderweg zagen we verschillende nederzettingen van de Masai en 1 ervan hebben we bezocht. Eerst werden we ontvangen door de mannen buiten de kraal door een welkomstdans. Ze deden ook het bekende springen, echt hoog! Daarna hebben de vrouwen een lied gezongen en gingen we het "dorp" in. Het "plein" bestaat alleen maar uit koeienstront omdat daar 's nachts de koeien overnachten. Verder stonden er in een grote kring enkele hutje gemaakt van takken en bijelkaar geplakt door het overvloedige koeienstront. Een engelssprekende Masai heeft ons uitgelegd over hun leven en we mochten ook alles vragen. Hij gaf eerlijk toe dat het nu toch al weer anders aan toe gaat als vroeger. Daarna mochten we in een hut kijken. Eerst flink bukken en het was erg donker. Hanneke moest in de kinderslaapkamer gaan zitten, Maaike werd meegenomen door de man des huizes. Dat was ff spannend!

Na het bezoek aan het dorp zijn we verder beesten gaan spotten. Eerst zagen we olifanten in de verte maar snel stond er eentje heel vlakbij. Het was duidelijk te zien dat het een mannetje was! Hij had 5 poten !!!!! Op een gegeven moment stond ie op slecht een meter van de jeep, iedereen was stil...
Ook hebben we leeuwen gezien van heel dichtbij. Ze lagen (een mannetje en een vrouwtje) heerlijk relaxed in het gras. Later bleek dat ook zij aan het nageslacht aan het werken waren. Verder ook nog jakhalzen gespot, die zie je normaal ook niet zo snel maar even later stonden we te midden van een grote kudde giraffen. Zo veel hebben we nog niet gezien. Overal waar je keek zag je giraffen en heel veel jongen weer. Aangekomen in het tentenkamp eerst een spinneninspectie gedaan en jawel, Maaike vond er 1 en die heeft Hanneke naar de andere wereld geholpen. Daarom moest er aan de bar een wijntje besteld worden om van de schrik te bekomen. De wijn is trouwens hier erg lekker dus dat zit met ons wel goed. We hebben daar lekker gegeten en lagen vroeg in bed.

Nog even dit; We hebben allemaal een beeld van Afrika dat het daar erg droog en dor is maar het is GROEN! Nu zitten we net wel na een regentijd maar alles staat in bloei en er is hoog gras. Ook worden we door alle kinderen nagezwaaid in de truck, we voelen ons af en toe net de koningin. Kenianen zijn super vriendelijk alleen laten ze al hun afval liggen.
We zien ook heel veel jonge dieren of dieren die zwanger zijn, een super leuk gezicht.

Zo.... we houden het hierbij en de volgende keer weer een nieuw verhaal.

DOEI!!!!

Maaike en Hanneke

• 01 Februari 2010 - 08:20

Adrie:

Zo, zo het lijkt wel een orgie daar in het zuiden, en ja met spinnen weet Hanneke wel weg, hoeveel spuitbussen heeft ze bij??
    Ben benieuwd naar de foto's. nog veel plezier daar want de laatste week is alweer aangebroken dus geniet er nog even van.
    groet Adrie