victoriameer - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu victoriameer - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

victoriameer

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

03 Februari 2010 | Tanzania, Dodoma

Hallo allemaal

We gaan weer verder met ons avontuur.....

Dinsdag 26 januari was een vrije dag aan het Victoriameer. We konden wel excursies boeken, 3 in totaal maar wij hebben er maar eentje gedaan. Daardoor konden we uitslapen! De excursie was een boottocht naar een vissersdorpje aan het meer. We konden met 4en in een boot en werden door 3 vissers geroeid. De bootjes waren niet meer helemaal waterdicht en af en toe moest er gehoost worden. Aangekomen in het dorp werden we meteen omringd door een schare kinderen die allemaal aan ons hingen en onze handen vasthielden. soms aan iedere hand wel 2. We kregen een rondleiding door het dorp en de kinderen gingen helemaal mee. We zagen hoe ze boten maakten en de markt. Het was erg armoedig maar wel echt en niet commercieel opgezet. De kinderen waren ontzettend vies en de kleren die ze aanhadden leek wel van de missie af te komen. Sommige meisjes hadden "prinsessenjurkjes" aan. Op een gegeven moment was het niet leuk meer, ze vochten om alles wat los en vast zat en zijn we weer met de boot richting lodge geroeid. Onderweg begonnen de roeiers te zingen en het was super mooi! Echt afrikaans! Weer aan wal hebben we eerst onze handen, armen en voeten geschrobt en verder hebben we die middag op het strand van het Victoriameer gelegen.
's Avonds weer heerlijk gegeten met een flesje wijn erbij en weer vroeg naar bed. Lagen we er net in horen we iemand naar onze tent lopen en aan de rits morrelen.....bleek het een reisgenote te zijn die zich in de tent had vergist.

Woensdag 27 januari; Weer een beetje uitslapen want we mochten niet te vroeg in de Serengeti aankomen. Eenmaal in het park zagen we grote kuddes gnoes en zebra's. Ook stak een hyena vlak voor onze neus de weg over. We waren gewaarschuwd voor de Tsee-tsee vlieg in het park maar het was een complete invasie! Het zijn een soort horzels en prikken heel gemeen. Risico is dat je de slaapziekte er van kunt krijgen dus Hanneke had haar vliegenmeppers meegenomen en we zaten driftig te meppen.... De lunchplek konden we niet bereiken omdat de brug die we over moesten overstroomt was, dus hebben we daar geluncht. Er lagen krokodillen in het water dus we moesten voorzichtig zijn. Vervolgens zijn we naar de hippo-pool gereden maar onderweg weinig wild gezien. Wat giraffen, buffels en een olifant. De hippo-pool was erg leuk. Er waren heel veel nijlpaarden met jongen. We konden alleen niet lang blijven want om 18.00u moet je het park uit zijn anders krijg je een boete. Het tented camp waar we nu naar toe gingen lag aan de rand van de serengeti en als we naar het restaurant gingen werd je begeleid door een Masai krijger met pijl en boog om de dieren op afstand te houden. 's Avonds hebben een night-drive gedaan. Met een grote spot op de jeep op jacht naar nachtdieren. We hebben veel gezien en totaal andere dieren dan overdag. Uilen, ook giraffen, vleermuisvosjes, hazen die lijken op minikangeroes, cervetkat en een kameleon. Ook bushbaby;s (super grappig) een een pasgeboren impala die in het gras op mama lag te wachten. Weer terug in het kamp zijn we weer netjes naar "huis" gebracht door de masai.

Donderdag 28 januari; Een volle dag gamedriven in de Serengeti. De eerste uren hebben we bar weinig gezien en sommigen van de groep zaten behoorlijk te mopperen op de chauffeur maar hij kan er natuurlijk ook niks aan doen. Maar we hadden geluk, onder een bosje lag een welp. Er lagen er nog meer maar die zag je niet, alleen een paar wapperende oren. Toen deed Jackson waar een zware boete op staat, hij ging van de weg af en reed om het bosje heen. Er lagen een stuk of zes leeuwen !!! Super!! Wat later vonden we nog meer leeuwen luierend op een rots en heel veel olifanten gezien. Zelfs een parend stel! Als klap op de vuurpijl hebben we een luipaard met jong gezien. Jammer dat wij deze dag de slechtste plaatsen in de truck hadden (rouleersysteem) maar hopelijk gaan we foto's uitwisselen..... Ook hebben we tussen honderden buffels gestaan.
Aan het eind van de middag nog een wandelsafari gedaan. Dwars door gras gelopen van 1m hoog en de gids liet ons van alles zien over planten uitwerpselen en de termieten met hun heuvels. Weer wat anders dan leeuwen en buffels..... 's Avonds toen we net naar het restaurant wilde gaan hoorden we vlak achter onze tent "geknor" We dachten even een nijlpaard en daar stonden we in onze tent door de rits naar buiten te gluren. Omdat het schemerde zagen we het niet goed maar het bleken bokken te zijn en een paar hyena's. Ze waren erg onrustig en we dacht even een "kill" te zien. Gelukkig voor de bokken was het mislukt en konden we gaan eten.

We brouwen er weer een eind aan, anders wordt het te lang om te lezen.....
Veel leesplezier en misschien tot morgen!

Jambo!
Maaike en Hanneke

• 03 Februari 2010 - 14:06

Adrie:

Wat alweer een avonturen allemaal, jullie zullen het wel jammer vinden dat het er bijna opzit. in ieder geval voor de laatste paar dagen veel plezier wacht vol ongeduld op de foto's
    groet Adrie

• 03 Februari 2010 - 16:10

Marijke:

Wat 'n fijne vakantie hebben jullie toch. Jullie zien wat wij alleen op de tv en in de dierentuin zien. Ik heb een idee voor een kado voor Hannes. Een dozijn vliegenmeppers want die zal je wel weer nodig hebben(ha ha). Alvast een prettige terugreis en ik hoor het nog wel.....Gr Je schoonzus (en natuurlijk ook weer de rest van de family)

• 03 Februari 2010 - 16:40

Jan En Franca:

Onvoorstelbaar wat een avontuur deze reis.Wel fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.Nog enkele dagen en dan zit het GROTE avontuur er op.Nog een paar leuke dagen en tot vrijdag.xxx

• 03 Februari 2010 - 17:25

Maartje:

super gaaf die verhalen van jullie:D

Ben echt jaloers!!

• 03 Februari 2010 - 18:35

Monique:

Het blijft gaaf om mee te lezen. En net als jullie de vakantie waarschijnlijk eigenlijk nog niet beu zijn, ben ik het lezen nog lang niet moe...
    Groetjes en tot gauw,
    Monique

• 03 Februari 2010 - 18:57

Franka:

ha dames,

nou er gebeurd 's nachts wel vanalles om jullie tent! kunnen jullie wel een beetje goed slapen?
    anders moeten jullie maar dicht tegen elkaar aan kruipen, lekker lepeltje lepeltje liggen in de rimboe. haha.

super gaaf, dat jullie zoveel moois te zien krijgen daar!
    echt een unieke ervaring!

veel plezier en
    geniet er nog van!