Poging tot weer een verslag vd Masai Mara - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Poging tot weer een verslag vd Masai Mara - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Poging tot weer een verslag vd Masai Mara

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

01 Februari 2010 | Kenia, Nairobi

Hey hallo,

Weer een berichtje via de postduif. We hebben weer een vrij uurtje dus we proberen het weer een keer.

Zaterdag 23 januari; De wekker ging nog vroeger! Om 05.15u werden we al door de trompetten van Hanneke's telefoon gewekt. Gelukkig was er al stroom in de tent en hoefde we niet met een zaklamp onze spullen te zoeken. Wel maakte de wc vanmorgen overuren, de darmen waren overactief... maar daar weten wij wel raad mee. We zijn de hele dag gaan game-driven in het Masai Mara NP. Toen we vertrokken was het nog donker, we zagen even daarna een hele mooie zonsopgang. Al snel zagen we 3 leeuwinnen in het gras liggen, eerst op een afstand maar Ben onze chauffeur ging er met de truck omheen zodat we ze van vlakbij zagen. Verder veel giraffen, olifanten, hartenbeesten, topi's, gnoes en heel veel impala's gezien. Heel bijzonder was een groepje olifanten met een heeeeeel klein baby-olifantje. We hebben koffiegedronken bij een hippo-pool waar je ze heel mooi kon bewonderen. Geluncht hebben we bij de Mara-rivier (die rivier waar de gnoes overmoeten met de grote migratie) gewoon met ons lunchpakketje in het gras. Daarna hebben we met een ranger een wandeling gemaakt langs de rivier. Onderweg ook weer nijlpaarden en krokodillen gezien.
Weer onderweg met de truck zijn we vast komen te zitten in de modder! De truck ging niet meer voor of achter uit....ohoh...Er werd al gekscherend gezegd dat we daar moesten overnachten. Ben heeft toen met ijzeren rijplaten onder de wielen gepoogd los te komen. Liep dan op z'n blote voeten door de modder en ondertussen maar steeds zeggen dat wij uit moesten kijken voor leeuwen. De eerste keer lukte het een klein stukje maar al snel zaten we al weer vast. Dus nogmaals de rijplaten eronder. Nu waren ze een beetje kromgereden en het gevolg was dat toen Ben vooruit probeerde te rijden de plaat tegen de trap van de truck sloeg en de onderste tree kapot was. Al met al hebben we er toch wel even gestaan maar we zijn eruit gekomen. Weer terug in het tentenkamp konden we nog niks omdat er nog geen stroom was. De tent is dan donker en er is dan ook geen warm water. We waren dus genoodzaakt weer in de bar te gaan zitten en een wijntje te nemen.Terug naar de tent schrok Maaike nog van een Masai bewaker. Het was pikkedonker en je zag hem dus helemaal niet staan, alleen toen hij iets zei zag je z'n tanden. Deze avond lagen we er vroeg in, om 21.00u, safari's doen is erg vermoeiend!!!

Zondag 24 januari kregen we een wake-up call om 06.00u die we niet besteld hadden. Omdat we een jarige in de groep hadden was er taart bij het ontbijt maar die was niet te eten, was helemaal niet gaar. We hadden vandaag een lange reisdag, naar de grens met Tanzania. Onderweg zijn we bij een zeepsteenfabriek gestopt en werd ons uitgelegd hoe ze hun beeldjes maken. Toen we weer verder moesten gaan wilde iemand uit de groep was snoep uitdelen aan kinderen die er stonden maar het werd helemaal uit haar handen gerukt en er werd echt hard om gevochten. Ook zijn we aangehouden door de politie in een dorp. Het leek erg serieus en heel het dorp liep uit om de mzungu's (blanke, bleekscheet) te bekijken. Bleek dat Ben een stopteken niet gezien had en dat was niet goed bevallen bij de agent en had de politie van dat dorp ingeschakeld. Even later mochten we dan ook doorrijden en zijn we naar het "horrorhotel" gereden. Ed (onze reisbegeleider) had ons gewaarschuwd en dat was maar goed ook. Het hotel lag in een straatje met open riool en het stonk! Ook de kamers waren niks en de badkamer was verschrikkelijk. Blijkbaar was dit het enige hotel van het dorp en was er niks anders. We hebben niet gedoucht en daarna kwam er een geldwisselmannetje om Tanzaniaans geld te wisselen. We zijn na het eten snel gaan slapen des te eerder was het ochtend en konden we weer weg.

Maandag 25 januari; Vandaag naar Tanzania. Eerst bij de grens dmv een formulier een exit-stempel halen bij Kenia. Vervolgens een stukje door niemandsland gelopen en een nieuw stempeltje halen voor de entree van Tanzania. Het was toch allemaal vrij snel gegaan en waren we onderweg. Bij een fotostop startte echter de truck niet meer! Door hem wat te laten rollen kreeg Jackson (onze nieuwe chauffeur in Tanzania) hem weer aan de praat. Bij een koffiestop heeft ie hem nagekeken en weer gefixt! Even later waren we bij Speke Bay lodge een supermooi tentenkamp beheerd door Nederlanders. Alles was perfect, je had echt het Out of Africa gevoel. De lodge ligt aan het Victoria meer en je had een fantastisch uitzicht tijdens de maaltijden. Ook die waren super! Hier konden we het wel even uithouden ook al was het sanitair gedeeld (net als op een camping) maar het was schoon. We hebben lekker voor ons tentje gezeten met een boekje en na het heerlijke eten met flessen wijn gingen we ons klaarmaken voor de nacht. Op de wc's waren toen duizenden mieren en ze beten ook nog. Ze kropen onder je broek omhoog... Ook bij de wasbakken liepen ze. Het was zo erg dat Maaike zelfs haar shirt uittrok omdat ze daar staken. Snel naar de tent en slapen, gelukkig daar geen beesten.

Zo....weer een paar dagen getypt.
Morgen zitten we zelf in Mombasa op het strand bij zo'n 38 graden, mogelijk kunnen we daar ook internetten dus er volgt nog meer!

Tot dan !

Groetjes
Maaike en Hanneke

• 01 Februari 2010 - 12:44

Femke:

hoi maaike en hanneke,

die beestjes daar he maaike, die zie je hier niet zo snel haha.
    is echt heel leuk zo die verslagen, als ik ze lees is het net of ik ze zelf beleef, alleen hoef ik er niet zo ver voor weg haha.
    geniet nog maar lekker van jullie laatste week.
    heel veel plezier nog en kijk maar goed uit voor de wilde dieren.

groetjes femke

• 01 Februari 2010 - 19:53

Monique:

Hoi Hanneke en Maaike,
    Wat een belevenissen weer binnen een paar dagen! Kei-leuk om jullie avonturen mee te lezen en een beetje mee te beleven. Jullie hebben vast weer prachtige foto's gemaakt van de uitzichten en olifanten en -tjes.
    Veel succes -wellicht nog nodig met het plaatselijke vervoer- en vooral ook veel plezier de komende dagen!

Groet je Monique

• 04 Februari 2010 - 20:40

Carin:

niks voor mij bijtende mieren op het toilet.

veel plezier nog
    groetjes carin