dag 5 t/m 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu dag 5 t/m 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

dag 5 t/m 9

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

30 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Jambo !

Het heeft even geduurd (bijna de hele vakantie) maar we hebben internet !!! We doen dus nu een gedeelte, de rest volgt .....

Maandag 18 januari zijn we naar de evenaar geweest. We kregen te zien dat boven de evenaar het water met de klok mee draait en onder de evenaar tegen de klok in en op de evenaar ligt het stil. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de Thompson watervallen. Het was een flinke afdaling naar beneden en ook weer omhoog. We hebben er nog spierpijn van maar zeker de moeite waard. Natuurlijk 's avonds de bar bezocht.

Dinsdag 19 januari; erg vroeg opgestaan om een weeshuis te bezoeken. Erg leuk, de kinderen hingen helemaal aan ons. Het project is perfect opgezet en goed geregeld. Het was dan ook niet zo aangrijpend als we hadden verwacht. Bij een koffiestop moest Hanneke op jacht naar een nieuw koffer en dat is voor 15 euro gelukt. Daarna een bezoek gebracht aan het Nakuru NP. Veel wild op een klein oppervlak. We hebben zebra's, waterbokken, heel veel buffels en een pasgeboren Thompson gazelle gezien. Zo mooi! Het was nog nat en kon nog maar amper staan. Ook een paar witte neushoorns, wrattenzwijnen en nog veel meer gezien... Als klap op de vuurpijl nog een glimp gezien van een leeuw.

Woensdag 20 januari was een rustig dagje. We konden uitslapen tot 08.00u want het enige vandaag was een boottocht op het Baringomeer. Op het meer werd dan dmv een visje in het water een visarend gelokt om hem vlakbij de boot op te pikken. Dat lukte 1 keer maar het is erg moeilijk vast te leggen daarna wilde ze niet meer komen. Dus hebben we wat rondgevaren en zijn we nijlpaarden, krokodillen en veel verschillende vogels tegen gekomen.
's Middags hebben we gelambald aan het zwembad. Ook een keer fijn!

Donderdag 21 januari was het weer vroeg op (05.45u) om naar Naivasha te gaan. Daar werden onze huisje al snel tot tuinhuisjes gedoopt, zo klein. Daar hebben we een wandelsafari gemaakt onder begeleiding van een gids en een bewapende bewaker. Daar hebben we ook buffels gezien maar die moesten we met rust laten, ze kunnen gevaarlijk zijn. Daarna heel veel giraffen gezien en we konden ze erg dichtbij benaderen, soms op wel een paar meter. Opvallend was dat er erg veel jongen tussen liepen, lief!!!
's avonds werd ons verteld dat we hippo's konden spotten als ze uit het water gingen grazen. Dus met zaklamp naar het uitzichtpunt gegaan, geen hippo te zien.....we waren te laat. Een bewaker nam ons ergens anders naar toe en daar hebben we er eentje heeeeel even gezien. We zijn vroeg gaan slapen, lala salama (slaap lekker)

Over een paar dagen hopen we ons weer te melden, dan doen we weer een paar dagen typen.
Kwaheri !! (Tot ziens)

Maaike en Hanneke

• 30 Januari 2010 - 16:17

Femke En Richard:

hallo daar,

dan hebben jullie al heel veel gezien, is toch wel een hele belevenis,alleen elke morgen zooo vroeg opstaan, poeh poeh.
    maar ja, je moet er iets voor over hebben.
    heel veel plezier nog en tot horens maar weer.

gr femke en richard

• 30 Januari 2010 - 16:22

Franka:

ha dames,

t duurde ff ja, maar dan toch weer een berichtje van jullie uit de rimboe!

ben stiekem wel een beetje jaloers als ik jullie verhalen lees, echt vet!
    al die wilde dieren, lijkt me echt super om te zien.

met mij gaat t verder wel oke. ben gruwelijk blij dat t weekend is!
    t was een zware week, als je begrijpt wat ik bedoel...

nou geniet er nog van en tot snel.

dikke kus, franka

• 30 Januari 2010 - 16:39

Maartje:

Ik zei vandaag nog tegen ons mam, ik heb allang niks meer van tante hanneke gehoord!
    En dan vandaag zo'n gaaf verhaal:D
    Nog een fijne vakantie!!!

xxx

• 30 Januari 2010 - 17:56

Marijke:

Eindelijk weer wat te lezen over jullie avontuur. Duurde inderdaad wat lang. Net wat ons Maartje schreef.........Verheug me op het volgende verslag. De groetjes en geniet er nog van. Je schoonzus(en de rest)

• 30 Januari 2010 - 19:33

Franca En Jan:

Hoi meiden
    Heerlijk om weer wat van jullie te horen, wat een geweldige reis maken jullie om zoveel dieren in het wild te kunnen zien.De laatste week is aangebroken dus wensen wij jullie nog een geweldige week toe.
    xxx

• 31 Januari 2010 - 11:40

Adrie:

Wat een belevenissen allemaal komen jullie wel heelhuids terug??
    Altijd al gezegt dat het water andersomdraaid nu heb je het uiteindelijk zelf gezien.
    groetjes en nog veel plezier daar in je kleine hutjes

• 31 Januari 2010 - 11:40

Adrie:

Wat een belevenissen allemaal komen jullie wel heelhuids terug??
    groetjes en nog veel plezier daar in je kleine hutjes

• 31 Januari 2010 - 12:02

Ruben Pam En Lou:

Wederom super gaaf om te lezen ( ben erg benieuwd naar de foto's;), echt gaaf tot gauw weer gezellie in dit koude maar ook ooo zo gezellige kikkerlandje hihih:)en natuurlijk een goede reis
    groetjes pam

• 04 Februari 2010 - 20:32

Carin:

super leuk, nog veel plezier