Shaba national part - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Shaba national part - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Shaba national part

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

17 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Jambo allemaal,

We houden het kort want het is duur internetten. Onverwacht toch de mogelijkheid.
De vliegreis is prima verlopen en we hebben in Nairobi overnacht in een prima hotel. De volgende dag zijn we naar Mount Kenia gereden, de hoogste berg van Kenia. Aangekomen in de lodge hebben we daarna een wandeling gemaakt in de buurt van de logde maar toch wat wild gespot. Oa franje-apen, bavianenfamilie, hyenapoep en we kregen veel uitleg over flora en fauna en vooral de medicinale werking ervan. Daarna heerlijk gegeten en wat gedronken aan de supergezellige bar (niet dus) We waren de enige.
Vanmorgen zeer vroeg op voor onze eerste gamedrive in Shaba NP. Eerst een koffiestop bij mama Gladys en daarna op safari. Al hotsend en botsend kwamen we al snel 2 netgiraffen tegen en ook veel springbokken, impala's, waterbokken en spiesbokken en nog meer bokken.
Vlak voor Buffalo Springs zagen we het klapstuk van de dag. Op zo'n 10m afstand lag een cheetah te luieren. Echt super gaaf!!!! Jullie weten niet hoe uniek dat is !!!!! Het was dan ook geweldig. Na de lunch midden in het park zijn we bij een Samburu stam gaan kijken. Erg interessant. Daarna in de lodge aangekomen wat super is nog op jacht geweest naar een grote spin in onze kamer. Maaike moest bijna naar de hartbewaking.....
We brouwen er weer een einde aan want de tijd is op.
Het is afwachten wanneer we ons weer melden maar het is hier fantastisch!!!

Vele groetjes van ons
Maaike en Hanneke

• 17 Januari 2010 - 19:24

Maartje:

Waauuw wat een gave dieren hebben jullie daar gezien!!!:D
    Nog veel plezier!!!

xxxx

• 17 Januari 2010 - 19:24

Pamela:

super om te lezen wat jullie zo al hebben mee gemaakt errgggg gaaf hihi die spin & maaike haha, ik kijk uit naar jullie eventueele volgende reisverslag
    groetjes pamela

• 17 Januari 2010 - 20:08

Monique:

Hopelijk zijn de accu's of batterijen van jullie camera's goed opgeladen, want ik kan me voorstellen dat je niet kunt stoppen met knippen... Geniet er lekker van; het lijkt me weer geweldig indrukwekkend allemaal!

• 17 Januari 2010 - 20:30

Jan En Franca:

We kunnen het ons voorstellen een spin in de kamer bij Maaike.
    Geweldig wat jullie al ontmoet hebben aan dieren de eerste dag.
    Heel veel plezier de volgende dagen.xxx

• 17 Januari 2010 - 21:57

Kaatje En Marcus:

Jamba jullie twee,

Ja wonderlijk toch nog een verhaal, en een internet aansluiting kunnen vinden....super.

Ja we lezen heel veel wild gezien die wij normaal alleen hebben gezien in de dierentuin of op ons bord....;)

Maar in het wild lijkt het ons zeker een hele belevenis...en medicinale werking van flora en fauna moet toch ook bijzonder zijn, zeker voor twee apothekers medewerkers...

Toen we 'op jacht' lazen dachten we eerst dat jullie met pijl en boog iets zouden gaan schieten......maar het was meer het verschieten bleek achteraf van de 'reuze' spin.
    Hebben jullie hem gevonden want kennende wordt hij dan weer geplet of vergast....

Onze vraag alleen wat is het tijds verschil?
    Volgens ons valt dat wel mee of niet ?
    Nou we zien het volgende verslag met spanning tegemoet en wensen jullie nog heel veel plezier....

Groetjes en tot de volgende keer..
    Kaatje (Karin) en Marcus (Marco) ;)

• 19 Januari 2010 - 09:05

Adrie:

Hee spannend allemaal, maar Hanneke jij draaid je hand toch niet om voor een klein spinnetje:)
    leuk om lallemaal te lezen, geniet ze nog.
    groeten vanuit het zonnige Helmond

• 19 Januari 2010 - 11:16

Carin:

nog veel avontuur en gezelligheid.

groetjes carin

• 19 Januari 2010 - 21:46

Franka:

mooi om t lezen dat jullie je daar goed naar de zin hebben!

t zal er wel super mooi en indrukwekkend zijn!
    al ben ik wel benieuwd hoe een franje-aap eruit ziet. haha

ff over jullie ongenodidge gast, de spin, heb je geen insecten spray bij hannie? net zoals thuis,
    dat zal wel van pas zijn gekomen in dit geval.

tot snel en
    have fun!

x franka

• 20 Januari 2010 - 16:29

Frank. C.:

Hallo Maaike en Hanneke,

Lees jullie verslag met veel plezier. Krijg steeds meer spijt dat het niet gelukt is met die 20kg ha,ha.

Heel veel plezier daar in het verre Afrika

Groetjes. frank

• 20 Januari 2010 - 17:07

Femke En Richard:

hoi maaike en hanneke,

hoe is het daar in afrika?
    zal wel een hele ervaring zijn he.
    maak maar mooie fotos, zo dat wij die mooi kunnen bekijken als jullie weer terug zijn.
    ik ben benieuwd hoe het eten en slapen daar is, maar dat horen we wel weer.
    een hele fijne vakantie nog, maar dat zal wel goed komen.

groetjes femke en richard

• 21 Januari 2010 - 12:54

Toon En Jeannette:

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten ennu als je na heel veel mooie en spannende dagen terugkomt met grandioze verhalen: onze bar is ook open!

Groetjes van ons

• 22 Januari 2010 - 10:49

Karin (Kaatje):

Ha die Hanneke en Maaike;
    Als jullie dit weer lezen hebben jullie in the middle of nowhere weer internet gevonden!
    Ja we missen jullie verhalen wel; echter weten nu zeker, ha ha door ha ha je sms wekkertje vanmorgen alles goed is met jullie!
    En dat is zekers fijn te horen, dat jullie 2 het daar fantastisch hebben en ook het gezelschap erg prettig is!
    Ach dit houden we zekers tegoed en wel veel foto,s schieten he!
    Eigenlijk toch ook erg lekker dat jullie een beetje afgesloten zijn van de digitale wereld want dat is pas "echt" vakantie, "puur" genieten
    en daardoor krijgen jullie beiden ha ha ook innerlijke rust!
    Tenminste als jullie daar niet voor medicijnvrouwen hoeven te spelen!
    Nu dames effe nog niet aan het koude kwakkelige kikkerlandje denken en aan dagelijkse verplichtingen; nu nog bijna 2 weekjes lekker genieten!!
    Heel veel groetjes ha ha uit zowel Leende als Maarheeze, natuurlijk ook van Marco!

• 25 Januari 2010 - 20:26

Linda:

Hé meiden,

Dat klinkt fantastisch! Jammer dat er niet veel mogelijkheden blijken te zijn om te internetten, want ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Heel veel plezier nog!

• 30 Januari 2010 - 16:14

Adrie, Hanneke, Marcus En Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller):

Hey Marco en Karin

Het tijdsverschil is hier 2 uur later en het sms-wekkertje viel toch wel mee!? Wij hadden er al een halve dag op zitten.....

Groetjes
    Hanneke