Dag 6 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Dag 6 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Grand Canyon

Door: Ani

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

08 September 2007 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Dag 6
Het is alweer donderdag, en na een heerlijke maaltijd gisteren bij een Japanse van alles en nog wat, waren we weer bek af, en zijn dan ook nagenoeg meteen gaan slapen.
Vanochtend vroeg opgestaan en na een ontbijtje met de duiven, zijn we weer noordwaarts vertrokken richting Flagstaff, we rijden op een weg die ons al een beetje doet denken dat we richting Grand Canyon gaan, Frodo was een beetje teleurgesteld in het uitzicht op de weg, hij had meer verwacht dat het er uit zou zien zoals op tv een heel lange uitgestrekte weg, maar het is een wel heel lange maar drukke weg, zeker wel de moeite waard om over te rijden de uitzichten zijn op sommige stukken spectaculair te noemen, we hebben Montezuma Castle bezocht en moeten toch wel even toegeven dat die Indianen toch wel spectaculaire bouwers zijn om een klein dorp in de rotsen te bouwen zeker gezien ook nog eens de hoogte waarop dit gebeurt is, er werd wederom gewaarschuwd voor enge dieren zoals kleine en grote spinnen en ook de ratelslang stond weer op het programma. Vooral Frodo en Trui waren diep onder de indruk van een spinnetje dat zich tussen de takken van een boom gesetteld had. Het duurde dan ook enige tijd voordat deze op de foto en film stond.

Na deze spectaculaire bezichtiging zijn we verder gereden richting Sedona deze route wijkt af van de normale rit richting Flagstaff, maar was zeker de moeite waard. De scenerie veranderd van een woestijnberglandschap naar een enorm overweldigende omgeving waar de bergtoppen er uitzien zoals we vaker op tv te zien krijgen bergen die als rotsen in een gevarieerde kleur van geel naar dieprood veranderen
We zijn even uitgestapt in Sedona om eens wat rond te kijken, uiteraard wat fotootjes te knippen en wat te drinken. Ook de bergachtige wegen waren geweldig en al slingerend is Frodo naar boven gereden.

Onderweg moesten we over een ijzeren hang brug rijden en daar zijn we nog een keer gestopt voor het prachtige uitzicht en om onze foto en film collectie uit te breiden.

Hierna zijn we doorgereden richting ons hotel Best Western Squire inn. We dachten toen we de weg opdraaide even tanken en we zijn bij het hotel , blijkt het toch nog een dikke 60km rijden te zijn.
We hebben hier een paar kaarten gekocht en postzegels , Trui heeft zich niet in kunnen houden en heeft een puzzel gekocht van de Grand Canyon, volgens mij zijn hier alle mensen familie van elkaar want ze sporen geen van al blijkbaar. Zo duurt het echt in en uit voordat Trui haar aankoop heeft kunnen afrekenen en bij Ani en Frodo z’n kaarten ging het al net zo. Het lijkt wel een grote familie hier (bijna eng)

Het hotel ziet er verzorgd uit en er is ook alles aanwezig. Zo kun je hier bowlen, zwemmen en er zijn diverse eet en drink gelegenheden. Ook erg belangrijk, het ontbijt is wederom gratis en dat horen wij Nederlanders graag. Iedereen is ondertussen weer opgefrist en zijn weer klaar voor een hapje te eten en waarschijnlijk ook deze keer een drankje……..dus tot zover ons verslag van vandaag want waarschijnlijk zijn we daarna weer uitgeteld.

• 08 September 2007 - 13:21

Tinkywinkie:

jee, ik kan echt niet wachten tot ik jullie foto's te zien zal krijgen!

wat was dat nou met dat spinnetje? was het zo iets speciaals, dan?