Nog een gedeelte Nazca en Arrequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Nog een gedeelte Nazca en Arrequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Nog een gedeelte Nazca en Arrequipa

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

24 September 2009 | Peru, Lima

Zoals gezegd een verhaaltje over het moutainbiken......We werden opgehaald in een busje (met z´n 12en in een 10pers) en naar een hoger punt op een berg gebracht. Daar stonden de fietsen klaar. Ze zagen er best goed uit! We moesten wel verplicht een helmpie op en handschoenen aan en daarna gaan met die banaan. Het ging eigenljk voornamelijk via de harde weg naar beneden, hoefde dus weinig te fietsen alleen maar freeweelen. We zijn regelmatig gestopt en dat ging wel van de weg af en dus wel wat werken en zweten. De 1e stop was vlakbij een goudmijn maar we mochten er niet in. Ook zijn we nog gestopt bij een mooi uitzicht op de hoogste zandduin ter wereld (ruim 2000m) Daarna een keer zelfs de fietsen achterlaten en een heuvel opklimmen zodat je weer een nazca lijn kon zijn. Ook hebben we ernaast gestaan en dan lijkt het een beetje gearrangeerd....Weer verder echt off the road naar waterputten die nog door de Inca´s gemaakt zijn en nog steeds gebruikt worden. Na een tijdje kwamen we weer in de buurt van het hotel maar het verkeer werd ook drukker dus erg moeilijk met 16 pers manouvreren. We werden wel flink nagetoeterd en gefloten. De Peruanen lusten er wel pap van! Achteraf bleek dat we zo´n 30km hebben gefietst, had ik niet gedacht.

Woensdag was dus de reisdag van Nazca naar Arrequipa. Zo´n 12 uur buszitten. Maar niets gaat hier zoals het hoort en ook nu kwamen we voor een probleem. We hebben een heel stuk langs de kust gereden en er was een stuk dat het zand van het strand metershoog op de weg lag. Een klein stuk van 1 weghelft was maar te berijden maar bussen en vrachtauto´s konden elkaar niet passeren. Dus stonden we vast. Iedereen uit de bus en kieken! Na een half uur was er na flink gemanouvreer een mogelijkheid om door te rijden en dus weer verder. Harro onze reisleider had nog een verrassing. Een stop bij de Nazca-breuklijn, dezelfde als de Andreas breuklijn in Californie. Hij lag gewoon open en bloot in het landschap. Bizar dat dus altijd een aardbeving kan komen.
Verder ging de reis voorspoedig en na ruim 11uur kwamen we in Arrequipa.

Vandaag een vrije dag in Arrequipa maar dat schrijf ik nog wel, er zitten 2 reisgenoten ook op een computer te wachten...

Laterrrr...

• 25 September 2009 - 08:26

Adrie:

He Hanneke wat een avonturen zeg, wel erg leuk om te lezen, rust ze op je vrije dag

• 25 September 2009 - 09:39

Marijke:

Hey schoonzus.......
    wat voor een vakantie heb jij weer daar in Peru. Maakt van alles weer mee. Maak maar flink wat foto's dan kunnen we er straks weer verlekkerd naar kijken. Geniet ervan
    nog de laatste dagen. Tot volgende week
    Groetjes van iedereen hier uit Lierop eo

• 25 September 2009 - 19:37

Carin:

en ben je een beetje aan het tijdsverschil gewent, ben net naar taibo geweest, pittig lesje. Peru ziet er goed uit, fijne reisgenoten?
    Zo'n vliegtuigje is niks voor my!
    nou veel plezier en groetjes van ons allemaal