Van Ica naar Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Van Ica naar Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Van Ica naar Nazca

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

22 September 2009 | Peru, Nazca

Zo, ben ik weer.Ik grijp iedere gelegenheid aan als er internet is om ff te schrijven. Ennuh Adrie en Marco; voor mij is het tot nu toe allemaal gratis geweest!! hihi.
Frank, ik weet wie je bent, leuk dat je mijn verslag ook leest!

Maandag konden we "uitslapen" want het ontbijt was pas om 08.00u. Echter zat ik nog in de Nederlandse tijdzone en was ik om 03.30u weer wakker. Van verder slapen kwam weinig van dus om 06.00u al weer opgestaan. De rit van Ica naar Nazca was een korte (circa 3 uur) maar onderweg hebben we een paar stops gemaakt. Als eerste bij het museum van Maria Reiche. Een vrouw die de nazca-lijnen heeft ontdekt, in kaart gebracht en heel haar leven heeft gezocht naar het raadsel ervan. Ze is er dus nooit echt achtergekomen maar ze vermoedde dat het met de astrologie te maken heeft.
De volgende stop was bij een uitkijktoren waar je 2 figuren kon zien liggen in de woestijn. Het was echt heel duidelijk te zien! De toren weer af was toch ff slikken, erg hoog en gammel trapje.
Aan het einde van de middag zijn we naar de inca-begraafplaats Chauchilla gegaan. Midden in de woestijn en de bus moest ook een heel eind stapvoets over een zeer slecht zandpad rijden. Bij aankomst dachten we echt dat er niet veel te zien was, terwijl de begraafplaats heel bekend is. Nu bleek het dat heel de vlakte, ook waar we met de bus gereden hadden één grote begraafplaats was. Als je goed keek zag je overal botten,haren of stukken textiel. Op een paar plaatsen hadden ze de graven opengemaakt en zag je in de graven mummies, botten en/of keramiek liggen. Erg bizar! Er waren zelfs heel veel mummies van baby´s en kleine kinderen. De gids vertelde dat het Inca-volk de kinderen offerden aan de goden. Dat kon gebeuren tot hun 20e levensjaar. Als je ouder werd was je "veilig".
Weer terug in Nazca zijn we ook nog een pottenbakkerij gaan bezoeken die nog steeds het keramiek maakt zoals de Inca´s dat honderden jaren geleden deden. We kregen een demonstratie en natuurlijk was er een winkeltje bij waar we konden shoppen.

Vandaag (dinsdag) had een spannend begin. Om 08.00u werden we naar het plaatselijke vliegveld gebracht voor een vlucht over de Nazca-lijnen. We moesten onze leeftijd? opgeven en ook ons gewicht voor de gewichtsverdeling in het vliegtuigje. We vlogen in een Chesna waar 6 pers (incl piloot) in konden. Maar voor het instappen werden, jawel, onze tassen gecontroleerd en ging er een dame met een detector langs mijn lichaam. Bij het instappen werden we dus getaxeerd door een man en werden onze plaatsen aangewezen. De vliegtuigjes vliegen een vaste route en bij een figuur ging ie overhellen naar 1 kant zodat er foto´s gemaakt konden worden. Daarna maakte hij een rondje zodat hij naar de andere kant kon overhellen zodat ook zij een foto konden maken. Iedere keer dat overhellen was niet zo prettig voor je maag. Verschillende mensen trokken groen en wit weg...Ook ik voelde mijn maag rondjes draaien maar had er gelukkig niet zo veel last van als de rest. Tja, ben het gewend van achtbanen. De figuren en lijnen waren goed te zien, weet alleen niet zeker of ze op de foto wel te zien zijn. Na een half uur vliegen landden we al weer en zelfs ik was nu blij weer vaste grond onder m'n voeten te hebben. We kregen allemaal een certificaat en werden weer terug naar het hotel gebracht, wat trouwens een heel mooi hotel is. Nu heb ik een paar uur vrij en vanmiddag ga ik moutain-biken. De hele groep zit bij het zwembad en daar ga ik zo meteen ook lekker met een boekje liggen.
De volgende keer het verslag van het fietsen en misschien nog meer, maar morgen (woensdag) hebben we een superlange busrit voor de boeg dus weet niet of daar veel over te vertellen valt.

Groeten!!

  • 22 September 2009 - 18:41

    Adrie:

    Gezellig over kerkhof rijden?? nou je je hebt geluk dat ze al dood zijn. het lijkt me best wel indrukwekkend het lijnen spel te zien vanuit een klein vliegtuigje, maar dat ze zelf daar amerikaanse controle hebben had ik toch helemaal niet verwacht. ik kijk al uit naar het volgende verslag
    groeten Aad

  • 22 September 2009 - 19:41

    Kaatje En Marcus:

    Ha, die Hanneke effe snel de kans grijpen om op je verslag te reageren; nu ha ha Marco effe naar het toilet is!
    Ja, ja volgens mij heeft ie nog steeds last van een jetlag want af en toe ha ha kan ik geen touw vastknopen van zijn verhalen!
    Ja wel erg leuk nu jouw ervaringen te kunnen lezen en zo jullie ondernemen toch heel wat, wel vermoeiend of niet! Ja lijkt me echt gaaf!
    Ja wat die graven betreft; toch een eng idee! Had je nog wel honger hierna?
    En die tocht in dat vliegtuigje, ja weet niet of ik zoiets zou durven!
    Nu Hanneke; heel veel succes morgen met de lange busrit en hopen dat je veel ziet en anders natuurlijk een hoop gein met je reisgezelschap of niet?
    Tot morgen; groetjes Marcus en Kaatje.

  • 23 September 2009 - 06:05

    Frank F.:

    Fijn dat je me nog kent. Al die vreemde mensen die jou verslagen allemaal lezen (geintje). Was zeker wel indrukwekkend op die begraafplaats en die lijnen te zien vanuit het vliegtuig (wel dapper hoor). Helaas geen foto's te zien. Maar gelukkig hebben we de verslagen nog. Geniet er lekker van.
    Groetjes Frank

  • 23 September 2009 - 08:29

    Elise (Philips):

    Hanneke, wat kun jij mooi schrijven zeg. Je zou zo een boek kunnen schrijven. Ik ben benieuwd naar het volgend verslag. Het Inca volk was toch een apart volkje. Je kunt baby offeren, mijn god moet er niet aan denken. Ben zeer benieuwd naar de foto's. Veel plezier maar wel uitkijken hoor. Groeten collega marco.

  • 23 September 2009 - 20:20

    Linda:

    Hé Hanneke,
    Laten wij die donderdag voor je vertrek nog over het geld pinnen hebben en het gebeurt nog ook, gelukkig allemaal goed gekomen :-)
    De reis klinkt geweldig ben nu al benieuwd naar de foto's.
    Tot het volgende verslag.



  • 24 September 2009 - 18:26

    Toon En Jeannette:

    Hoi Ons Han, gaaf allemaal wat je meemaakt over n paar weken uiuiuiuiuitgebreid vertellen aub veel plezier nog en n knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Nazca

Rondreis Peru

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2009

Maccu Picchu en de jungle

02 Oktober 2009

Tentenkamp

30 September 2009

Titicacameer

28 September 2009

Colca Canyon

25 September 2009

Vrije dagen in Arrequipa
Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 112921

Voorgaande reizen:

12 Juni 2012 - 27 Juni 2012

Cyprus - Marcus & Kaatje

22 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Spanje Andalusië-Kaatje en Marcus (autorondreis)

15 Januari 2010 - 05 Februari 2010

Kenia en Tanzania

19 September 2009 - 08 Oktober 2009

Rondreis Peru

31 Augustus 2009 - 18 September 2009

Amerika 2009

10 November 2007 - 24 November 2007

Dominicaanse Republiek 2007

01 September 2007 - 17 September 2007

Amerika 2007

Landen bezocht: