mijn 1e verslag - Reisverslag uit Ica, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu mijn 1e verslag - Reisverslag uit Ica, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

mijn 1e verslag

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

21 September 2009 | Peru, Ica

Ola, hier ben ik dan een keer. Het is nu 's morgens 07.00u en ik ben al weer uit bed om toch ff een berichtje achter te laten.

Mijn vakantie begon dus zaterdagochtend om 04.30u toen de taxi-chauffeur bij me aanbelde. Een broekie strak in het pak en geen taxibusje maar een gewone taxi. Privéchauffeur? Nee, toch niet, we moesten nog 2 dames ophalen in Helmond en Nuenen. In no-time op Schiphol, veel te vroeg dus. Ik was thuis al ingechecked dus ik hoefde alleen maar m'n koffer af te geven. Daarna met de groep kennis gemaakt en door de douane. Al snel zaten we in de lucht en na 12 uur waren we in Lima. Daar wilden we op het vliegveld pinnen maar toen een paar mensen hadden gepint was ie al leeg.... We zijn gewoon naar het hotel gereden en na het verdelen van de kamers zijn de mensen zonder geld met de reisleider op ATM automatenjacht gegaan. Daarna nog over een plein gelopen waar muziek gedraaid werd en volop gedanst werd. Toch zijn we op tijd naar het hotel gegaan want het was een lange dag en we moesten 's morgens al om 03.30u op! Fijne vakantie....

Zondag dus supervroeg op maar dat ging wonderbaarlijk heel goed, voornamelijk doordat we nog in het Nederlandse ritme zitten. Vandaag eerst een lange rit in de bus met onderweg een ontbijtje. Dat liep een beetje uit daardoor moest de buschauffeur racen om de boot te halen. Het hing er om maar ze hadden toch op ons gewacht. We zaten met ongeveer 40 pers in een speedboot en vaarden vol speed naar "de kandelaar". Dat zijn lijnen in de woestijn alleen zichtbaar vanaf zee. Het is onverklaarbaar hoe het daar gekomen is. Het is er al héél lang en het veranderd niet. Daarna naar eilanden gevaren waar ontzettend veel vogels en zeeleeuwen zitten. Omdat ze beschermd worden zijn ze niet bang voor mensen en dus heel goed benaderbaar. Maar eerst een petje op want het zijn zooo veel vogels, de kans is groot dat je een keer "geraakt" wordt. Het was een schitterend gezicht en omdat het hier lente is zag je ook wat jonge vogels en ook jonge zeeleeuwen. Mooi!
Weer aan land zijn we naar een bodega gereden alleen niet van wijn maar van Pisco, het drankje van Peru. Daar een rondleiding gekregen en natuurlijk mochten we proeven! Nou, dat is aan mij goed besteed! Het was 12.00u, lege maag en de groep zat te pimpelen. Bedenk maar hoe dat ging! Pisco is een likeur van max 43%. Na een half uur zaten er verschillende met rode koontjes. Na de lunch zijn we naar Ica gereden waar we ons hotel hadden. 's Middags zijn we met 16 pers buggy gaan rijden in de woestijn. Wat was dat gaaf! We zaten met achten in een buggy, helemaal ingeriemd. Ik zat met 2 meiden achterin (op de vering) en we hebben alles bij elkaar gegild en geschreeuwd. We gingen met een rotsnelheid de zandduinen op en af, super steil, en helemaal schuin hangend weer naar beneden. Achterin werden we helemaal gelanceerd en geshaked. We hebben ontzettende lol gehad! Onderweg stopten we regelmatig voor een fotoshoot en ook konden we sandboarden. Op het laatst zijn we naar een punt gereden waar we op een duintop de zonsondergang hebben gezien. Superrrrr...
's Avonds hebben we met z'n allen gegeten, weer ontzettend veel gelachen. Het was zo'n drukke dag dat iedereen van de groep het gevoel heeft dat we er al een week zijn en de meesten zijn ook vroeg gaan slapen. Ik ook......

Ik stop er maar even mee, het wordt zo wel een erg lang verhaal! Wanneer ik me meld is nog onbekend, heel veel internetmogelijkheden heb je hier volgens mij niet.

Adios !!

  • 21 September 2009 - 13:49

    Adrie:

    He Hanneke wat leuk om zo je verslag te lezen, nou je hebt al ontzettend veel meegemaakt en dat in 1 dag, dat wordt me nog wat, en dat de pisco aan jou besteed is geloof ik wel, ben benieuwt naar het volgend avontuur

  • 21 September 2009 - 17:01

    Monique:

    Hoi Hanneke,

    Leuk om te lezen! Wat een geweldige reis weer...Geniet er maar lekker van!

  • 21 September 2009 - 17:03

    Maaike:

    Hee Hannie!

    So far so good zo te lezen :)
    Klinkt allemaal super!
    Fijn dat je goed bent aangekomen en veel plezier nog. Ik hou het vanuit hier wel in de gaten ;)

    Groetjes Maaike

  • 21 September 2009 - 19:30

    Marcus En Kaatje:

    Hey Hanneke, Nou al heel wat meegemaakt en je bent net pas begonnen....Mmm was dat drankje erg lekker want volgens mij stond dat er niet bij. Anders hoop ik dat je koffer groot genoeg is voor op de terug reis....Hebben nog wel een plekje in de bar.

    Had je die drank op voordat je reed met je buggy ;) Nou geniet er in ieder geval van maar dat gaat zeker lukken...

    Yeah !! Veel plezier

  • 22 September 2009 - 12:02

    Frank F.:

    He Hanneke,
    wat leuk om nu jouw verslag te lezen. Begint spannend. Veel plezier en tot het volgende verslag (wanneer dat ook mag zijn). Ik ben overigens een collega van Marco, als je dat nog niet wist.
    Groeten Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ica

Rondreis Peru

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2009

Maccu Picchu en de jungle

02 Oktober 2009

Tentenkamp

30 September 2009

Titicacameer

28 September 2009

Colca Canyon

25 September 2009

Vrije dagen in Arrequipa
Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 112941

Voorgaande reizen:

12 Juni 2012 - 27 Juni 2012

Cyprus - Marcus & Kaatje

22 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Spanje Andalusië-Kaatje en Marcus (autorondreis)

15 Januari 2010 - 05 Februari 2010

Kenia en Tanzania

19 September 2009 - 08 Oktober 2009

Rondreis Peru

31 Augustus 2009 - 18 September 2009

Amerika 2009

10 November 2007 - 24 November 2007

Dominicaanse Republiek 2007

01 September 2007 - 17 September 2007

Amerika 2007

Landen bezocht: