Vrije dagen in Arrequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu Vrije dagen in Arrequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

Vrije dagen in Arrequipa

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

25 September 2009 | Peru, Lima

Allereerst; Heel leuk al die reactie`s !!! Bedankt voor het lezen, doe ik het toch niet voor niks.

Voor mij gisteren (donderdag) hadden we een vrije dag. Dus op het gemakje ontbijten in het zonnetje en gelijk verbranden. We zitten hier op ong 2800m dus de zon is een stuk scherper. `s Morgens heeft Harro ons een beetje de weg laten zien in de stad. Eerst wilden we naar de kathedraal maar die ging pas om 11.00u voor toeristen open dus een alternatief gezocht. Dat werd het museum waar Juanita te zien is. Juanita (het ijsmeisje) is de best bewaarde mummie ter wereld omdat ze op zo`n 6000m hier gevonden is en dus altijd bevroren is geweest. Alles was bij haar nog intact, haar ingewanden maar ook haar huid en zo. Echt interesant! Ze zit nu nog in een diepvries, je kan er door heen kijken. Vervolgens dus terug naar de kathedraal maar die viel van binnen een beetje tegen. Van buiten echter is ie erg groot en mooi. Na een drankje en een gigastuk chocoladetaart zijn we doorgelopen naar het Santa Cathalina klooster. Een mooi complex die je een beetje inzicht gaf hoe de nonnen hier geleefd hadden. Met een paar reisgenoten ben ik toen gaan lunchen op het grote plein. Daarna op het plein nog wat peruanen proberen stiekem te fotograferen maar ik was het zat en ben naar het hotel gelopen. Vroeg gedouched en dat was maar goed ook, een paar reisgenoten hadden later geen water !!! `s Avonds hebben we heel leuk gegeten. Degene die steak bestelde kregen een papieren slab om met een cartoon er op van wat ze besteld hadden. Bij biefstuk een stier, bij alpaca een lama en bij struisvogel een struisvogel. Het werd ook erg leuk opgediend. Een grote houten plank met een gloeiend hete steen waar het vlees nog op lag te sudderen. Soort persoonlijk steengrilletje. Heerlijk!!

Vandaag (vrijdag) weer een vrije dag maar nu had toevallig heel de groep een excursie geboekt naar de buitenwijken van Arrequipa. Als eerste gingen we naar een markt waar je even rond kon struinen. Ik heb weer de smerigste dingen gezien. Vooral bij het vlees was het vies. Bloed e.d op de vloer.... Daarna gingen we naar een priester in de sloppenwijk die daar een gaarkeuken heeft en een soort creche bestiert voor de mensen die de hele dag moeten werken. We mochten even in de gaarkeuken kijken en ze waren net de lunch aan het voorbereiden, een soepje. Het rook goed! De creche was geweldig. De kinderen kwamen naar buiten en gingen liedjes voor ons zingen. We hadden fruit meegenomen van de markt en dat gingen we uitdelen. Leuk! Drie dames van onze groep hebben ook een liedje gedaan, "hoofd,schouders knie en teen" en het was een groot succes. Daarna hebben we alle kinderen nog een ballon gegeven (flink blazen voor ons op hoogte) en toen moesten we weer gaan. De volgende stop was bij een steengroeve van Silla steen. Alles wordt nog met de hand gedolven. De laatste stop op een plein bij een kerk viel tegen, aan de buitenkant was de kerk mooi alleen mochten we er niet in. Weer terug in het hotel snel onze spullen weggelegd en is het grootste gedeelte van de groep weer op het grote plein gaan eten. Daarna wat water ingekocht want morgen gaan we echt de hoogte in, we eindigen bij ons hotel op 3800m maar het hoogste punt is boven de 4000m. (exact getal komt nog) en dan moet je héél veel drinken om geen hoogteziekte te krijgen. Nu zit ik dit neer te typen komt er nog een drumband voorbij. De hele groep staat op straat behalve ik....

Het kan zijn dat jullie nu even niets van me horen, de komende 2 nachten zit ik in een primitief hotel bij Colca Canyon en weet niet zeker of er internet is.

Groetjes uit Arrequipa!

• 26 September 2009 - 07:27

Maartje:

Haa tantetje!
    Super gaaf wat je allemaal mee maakt daar, En kei leuk om te lezen, ik kijk uit naar je volgende stukje!

xxxx

• 26 September 2009 - 07:30

Adrie:

Hey ijsmeisje niet te veel eten,taart en dan weer lunchen is niet goed voor je. en bidden doe je ook niet veel dus dat de kerken niet zo veel zijn is dan ook niet zo erg.
    Jammer van de drumband, maar ja je moet er wel wat voor over hebben.
    kijk op grote hoogte uit voor vliegtuigen
    groeten Aad

• 26 September 2009 - 17:55

Kaatje En Marcus:

Hey Hanneke, leuk om je verhalen te lezen. En je maakt zeker een hele hoop mee. Gelukkig maar dat je zo nu en dan op het internet kan. Ja alleen jammer dat we geen foto materiaal hebben maar dat komt later dan wel weer. (met een lekker drankje haha)

Tja we lezen zeker uit je verhaal dat je het super naar je zin hebt. Fijn om te weten!
    Gisteren even geen berichtje, wel gelezen echter op tijd het bedje nog in omdat de vermoeidheid toch nog zijn parten speelt.
    En hebben hier ook onze handen vol door de water overlast..maar zoals je zei dat komt wel goed, echter nog wel even tijd nodig...

Las gisteren ook van het mountenbiken. Ja wel super en zelfs een hoop beweging dus dat stuk chocolade taart sport je er vanzalf vanaf....

De taart klinkt trouwens ook wel lekker (net als het drankje) maar die hoef je niet mee te brengen want lijkt ons niet echt fris meer na al die dagen.
    Ja denk wel dat het voor mij geen optie was geweest trouwens dat mountenbiken als ik mee was gegaan naar Peru.

Nu begrepen dat je een paar dagen uit de lucht bent met het internet echter we horen /lezen weer snel het volgende berichtje.
    En natuurlijk zijn wij benieuwd straks na de foto's dus hopen op een goed gemiddelde...

Nou heel veel plezier.
    groetjes Kaatje en Marcus

• 26 September 2009 - 19:53

Franka:

hey hannie!

leuk om te lezen dat je je goed vermaakt daar!
    je hoeft je zeker niet te vervelen met zo'n druk programma.
    ja, zo kom je nog eens ergens!

met mij alles goed.
    lierop paardenfokdag weer overleefd. t was erg gezellig! ben natuurlijk ook voor lul gezet, want ja, 30 worden op de paardenfokdag, dat moest gevierd worden. ook hadden ze overal flyers opgehangen met een foto van mij erop. dat was wel grappig.

nou, geniet ervan meisje.
    we lezen wel wat je aan t begaaien bent!

tot snel,
    x franka