dag 8 - Bryce Canyon > St.George - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu dag 8 - Bryce Canyon > St.George - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje (Kaatje =Karin - Marcus = Marco (Muller) - WaarBenJij.nu

dag 8 - Bryce Canyon > St.George

Door: Ani

Blijf op de hoogte en volg Adrie, Hanneke, Marcus en Kaatje

09 September 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 8

Gisteren de dag afgesloten met een etentje in de Dam bar Annex grill, het was er erg druk en hebben even moeten wachten tot we aan de beurt waren ,we hebben ons toen maar vermaakt met het passen van carnavals hoedjes, eenmaal in het restaurant hebben Frodo en Trui zich gewaagd om een steak te bestellen en Ani is te buiten gegaan aan een penne pasta met kip, en niet te vergeten een heerlijk bord zwarte bonen soep met rijst.

Verder konden we weer op het internet en hebben dan ook onze belevenissen weer op het net gezet en zijn telkens weer blij met de reacties die geplaatst worden op ons reisverslag, ook al reageert niet iedereen iedere dag, konden we toch zien dat er al 1176 mensen gekeken hebben naar onze site en zo onze reis volgen.

Ontzettent moe van alle indrukken die we deze dag opgedaan hadden zijn we moe maar voldaan gaan slapen, wat geen enkele moeite gekost heeft.

Vanmorgen alweer fris en vroeg uit de veren (7u15m), want we hebben een hele tocht te gaan. We hebben ook weer geluk gehad ten eerste omdat het ontbijt(ik overdrijf lichtelijk) er weer gratis was, en ten tweede dat Frodo onze reistas met alle papieren zoals reisdocumenten pasje en paspoorten met visum aan zijn stoel in de eetzaal had laten hangen, de eerlijk Indiaanse kantine juffrouw rende ons achter na, wij eerst nog vlug doorlopen want we dachten dat we moesten betalen (Nederlanderders he) maar zij kwam ons vertellen “That Your wife has left her purse”, pff helemaal opgelucht dat we dit ook weer overleefd hebben zijn we nu vol goede moed aan onze reis begonnen en hebben de eerste foto’s alweer gemaakt. Nu op naar weg naar Bryce Canyon.

Het eerste stuk was toch een hele trip, toch gauw weer een 120 km naar de Bryce Canyon, maar het was zeker de rit waard. Ook nu weer onderweg genoeg bezienswaardigheden te zien. Bryce Canyon is venoemd naar de eerste bewoner van dit dal. De vreemde punten van de rotsformaties zijn schilderachtig mooi, ook de kleurschakeringen geven aan dat de aarde heel wat te vertellen heeft. Ook Frodo en Ani hebben hun zegening gegeven aan deze bergen of het zijn helemaal geen bergen het is gewoon de grond die om deze rotsformatie is weggesleten door erosie of stromend water die ze hun vorm hebben gegeven. Dus een beetje erosie van Frodo en Ani kunnen geen kwaad. Ik moet er wel even bij vertellen dat toen Frodo zijn inzegening gaf Trui en Ani toch wel wat toeristen bezig hebben moeten houden om deze niet naar Frodo te laten lopen zodat deze rustig zijn behoefte kon doen.
We hadden voor het gemak maar even vergeten dat we in een andere tijdzone terecht zijn gekomen en de klok een uur vooruit moesten zetten, en er ook nog eens bij kwam dat Trui haar heuptasje kwijt was, ze heeft daar alles van haarzelf in zitten dus de kans was aanwezig dat alleen Frodo en Ani naar Nederland terug zouden keren, maar gelukkig was het loos alarm en lag haar tasje gewoon in de auto.
Daarna doorgereden naar Zion National park waar we genoten hebben van de prachtige rotsformaties waar je tussendoor rijd zodat deze links en recht van je als torenhoge wanden opdoemen
Ook van dit park hebben we de nodige foto’s gemaakt zij het wel dat dit met enige discussie gedaan moest worden, volgens Frodo en Trui was Ani weer eens obstinaat, hij vond een berg maar een berg en ze leken allemaal op elkaar dus vanwaar die drukte om een foto te maken.
We hebben nog lekker koffie gedronken in een saloon waar we nog uitgemaakt werden voor Belgen, maar toen de heren erachter kwamen dat we uit Brabant komen hebben ze uit volle borst gezongen “ Brabantse nachten zijn lang”

We zijn nu op weg naar het hotel in St George, waar we wederom vol enthousiasme onthaald zullen worden. En waar we onze nacht zullen doorbrengen voordat we morgen naar Las Vegas zullen gaan.

(voor die mensen die het niet weten, aan de linkerkant kun je alle verslagen nog eens lezen en alsnog een berichtje achterlaten…..)

• 09 September 2007 - 08:44

Mr.g:

reisgenoten zo te lezen zijn er bij jullie sukkels die hun k...t nog vergeten als die er niet vast aanzat. ookwas hier op het nieuws bryce cayon ingestort door water overlast veroozaakt door nederlanders. verder prachtige bergen die mis ik. nog veel gok plezier in los vegas(de weide) GROETJES.

• 09 September 2007 - 09:44

Tinkywinkie:

Konden die amerikanen het NEDERLANDSE lied 'Brabantse nachten zijn lang' zingen? oei...dan hebben wij nederlanders met ons kleine kikkerlandje toch wel een impact op dat grote usa gehad. hahaha!
    Ik denk trouwens dat met al die 'inzegeningen' straks de plattegronden wel aangepast moeten gaan worden.
    Volgens mij komt er door al die corosie nog wel een canyon of wat ERBIJ. :o)

• 10 September 2007 - 06:27

Elise:

Nu begin ik ook echt onder de indruk te raken van alle mooie foto's. Dit is echt een belevenis. Wel vermoeiend volgens mij maar wel iets om nooit te vergeten. Let goed op je reisdocumenten!!!!!

• 10 September 2007 - 10:19

Frank:

Hoezo nog berichtjes plaatsen??? Komen er te weinig binnen. Leuke verslagen nog steeds, veel (gok)plezier in Vegas.
    Groetjes uit Brabant, nu weten we zeker wat het Brabants volkslied moet worden (zelfs bekend in USA)
    Groetjes Frank

• 10 September 2007 - 14:00

Stephan:

Het blijft leuk om jullie verslagen/belevenissen te lezen!
    Maar wat ik niet begrijp, jullie zijn op vakantie en staan toch voor dag & dauw op..... vreemd hoor haha.

• 10 September 2007 - 14:46

LINDA: